Re: Czy nagrywanie jest wiedza tajemna?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 17 Mar 1998 - 21:01:12 MET

[cut]

Czytam sobie rozwazania na temat nagrywania plyt CD i widze, ze jeszcze
nie przebrneliscie przez pierwsze problemy poczatkujacych nagrywaczy.
Nieco wam pomoge - uchroni to was przed powaznymi uszczerbkami na
finansach.
1. Komputer musi byc na 100% sprawny i maksymalnie firmowy - jesli tylko
cie na to stac kupuj dobre, wydajne, firmowe podzespoly. Optymalna
konfiguracja do nagrywania to P166 MMX, 32 MB RAM, duzy HDD niekoniecznie
UltraDMA, karta grafiki Tseng ( nie samym nagrywaniem zyje czlowiek ),
monitor wedle uznania, plyta glowna Asus, Shuttle lub Abit ( tutaj
konicznie cos firmowego ) ,dobry czynik CD ( polecam Teac 24 lub 32 speed
IDE, ew. Asus 34 speed ).
2. Obojetnie czy masz nagrywarke SCSI czy IDE - zaopatrz sie w czytnik CD
ktory sciaga sciezki Audio, abys nie musla tego robic nagrywarka ( szkoda
jej zuzywaac na odczyt ). w/w przeze mnie napedy robia to bezblednie z
pelna predkoscia.
3. Konfiguracja w przypadku SCSI jest oczywista, w przypadku IDE -
twardziel i CD na PIERWSZY port IDE, nagrywarka i kieszen na drugi HDD -
na DRUGI port IDE. Nie pytajcie mnie dlaczego tak a nie inaczej - tak jest
po prostu optymalnie i juz. Zrodlo jest na pierwszym porcie, nagrywarka na
drugim i git.
4. Sednem sprawy jest dobry soft do nagrywarki. polecam Easy CD Creator
3.01b. Robi wszystko lacznie z kopiowaniem CD->CD za pomoca czytnika IDE i
dowolnej nagrywarki. Do tej pory takie kopiowanie to byla wylacznosc dla
tandemow na SCSI.
5. Teraz system - najlepiej Winda95. Teraz mnie tu pewnie wszyscy zabija
ale trudno. Pod ten system jest ow Easy CD Creator. Najwiekszy haczyk tkwi
w tym, ze aby sobie moc jeszcze popracowac w czasie nagrywania trzeba
dopisac dwie linijki w sekcje [vcache] w system.ini
MinFileSize=2048
MaxFileSize=4096
Uaktywni to cacheowanie plikow przy odczycie i zapisie na dysk. Aha -
zadnych sterownikow BusMaster, wylaczyc obsluge UltraDMA aby uchronic sie
przed przeklamaniami przy przesyle danych.
6. Im szybszy procek tym lepiej - wiecej jego zasobow zostanie do pracy.

Obecnie siedze sobie pisze maile slucham muzyki z WinAmpa przegladam siec
Internet Eksplorerem a w tle mi sie nagrwa Corel 7.0 :) Statystyka - na 30
plyt wypadaja gora 2. Chba wiec niezla. Sprzet - Teac 32, YAmaha 401t
EIDE, 32 MB RAM, P266 MMX, Shuttle 569 i Windows OSR2. To na tyle

                                                Jurand