Re: Jaki system operacyjny? - o zlodziejstwie

Autor: Andrzej Lewandowski (lewando_at_ibm.net)
Data: Thu 29 Jan 1998 - 14:31:15 MET

"Jacek Żoch" <zoch_at_free.polbox.pl> wrote:

>Andrzej Lewandowski <lewando_at_ibm.net> napisał(a) w artykule
><34cf797c.0_at_news3.ibm.net>...

>Na szczescie rynek surowo karze tego rodzaju palantow. Kilka lat temu nie
>chciano np. w Polsce produkowac samochodow -ci, ktorzy zaryzykowali
>wygrali, reszta nie ma szans. pdobnie dzieje sie z oprogramowaniem. Takie
>myslenie doprowadzilo, ze wiele firm przegralo polski rynek. Microsoft
>uparcie spolszczal programy i ma teraz ogromna przewage nad konkurencja.

Niestety, nie kazda firma ma tyle pieniedzy ile ma MS i nie moze sobie
pozwolic na ryzyko. Stad sie zreszta bierze wypieranie biednych firm
przez bogate...

>Kazde prawo musi miec spoleczne poparcie. Czy oni mysla, ze u nas policja
>nie ma nic wazniejszego do roboty, tylko ganiac jakis piratow ?

Hm... Oryginalny poglad, zwlaszcza dotyczacy "spolecznego poparcia
prawa". Rozumiem ze jak spolecznstwo zgodnie uzna ze kradzenie jest
OK, to mozna krasc ze spokojnym sumieniem nie zwracajac uwagi na
prawo? Ale to w koncu nie ich sprawa tylko nasza.

>Edukacja ludzi i zmniejszenie cen.

Zmniejszyc cen sie nie da. Zalozmy ze MS ustali, ze w Polsce MS Office
kosztuje 100 dolarow. Juz widze obrotnych przedsiebiorcow pakujacych
MS Office w ciezarowki i sprzedajacych za granica po $200, czyli
polowe ceny oficjalnej. Proceder bylby jak najbardziej legalny. Wiec
MS Office nie bedzie tansze niz gdzie indziej. Przyjdzie poczekac az
zarobki sie wyrownaja...

A.L.