Re: Jaki system operacyjny? - o zlodziejstwie

Autor: Jacek Żoch (zoch_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 29 Jan 1998 - 02:16:44 MET

Andrzej Lewandowski <lewando_at_ibm.net> napisał(a) w artykule
<34cf797c.0_at_news3.ibm.net>...
> Tak na marginesie, nie mamy najlepszej "prasy". Rozmawialem z pewna
> firma na temat robienia interesu w PL. Odpowiedz byla prosta: "a po
> co? Sprzedam jedna kopie a reszta ukradnie. Nie zwroci mi sie nawet
> bilet na samolot, nie mowiac o otwarciu biura. To dzicz!". Tlumaczenie
Na szczescie rynek surowo karze tego rodzaju palantow. Kilka lat temu nie
chciano np. w Polsce produkowac samochodow -ci, ktorzy zaryzykowali
wygrali, reszta nie ma szans. pdobnie dzieje sie z oprogramowaniem. Takie
myslenie doprowadzilo, ze wiele firm przegralo polski rynek. Microsoft
uparcie spolszczal programy i ma teraz ogromna przewage nad konkurencja.
> w miare doslowne. Rowniez nasze notowania w Departamencie Stanu USA
> nie sa najlepsze - uwaza sie, ze mimo podpisania odpowiednich umow PL
> nic nie robi aby te umowy wyegzekwowac.
Kazde prawo musi miec spoleczne poparcie. Czy oni mysla, ze u nas policja
nie ma nic wazniejszego do roboty, tylko ganiac jakis piratow ?

> W sumie - nie ma taniego oprogramowania - bo kradna. Kradna - bo nie
> ma taniego oprogramowania. Co zrobic?... Nie wiem...
Edukacja ludzi i zmniejszenie cen.

--
jacek