Re: Nadtaktowanie

Autor: e. taranov (eugen.taranov_at_muc.canblesurf.de)
Data: Wed 14 Jan 1998 - 18:42:06 MET

Jacek M. Robak <MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl> schrieb im Beitrag
<69io76$gp8$1_at_helios.man.lublin.pl>...

> Rafał napisał(a) w wiadomości: <69gjri$73d$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
> ile, jak
>

> Ja mam 200 MMX
> Taktuje ja zwykle na 210 (83x2.5) Jest wtedy wydajnie i bezpiecznie.
> Ale gdy zalezy mi na szybkosci to robie 83x3 i mam 250. Procesor
> troche bardziej sie grzeje (mam na nim termometr). Ale nie sprawia
> klopotow.
> Przez analogie radze posiadaczom 166MMX czestotliwosc .... 166 tylko
> nie 66x2.5 ale 83x2. A gdy trzeba wiecej to 210 (83x 2.5). Znajomy,
> ktory postepuje w ten wlasnie sposob jest bardzo zadowolony.
> [...]
Właśnie dzisiaj rozmawiałem ze specjalistem na ten temat, bo chcę
przetaktować swój 166MMX. Usłyszałem od niego, że prockami AMD,
czy Cyrix można to robić bez żadnej obawy, jeżeli platina główna na
to pozwala (zależy od chipa na niej postawionego). Natomiast z origi-
nalnymi procesorami Intel trzeba być bardzo ostrożnym, bo w nich
takt jest bardzo, i to bardzo, zbliżony do podanego. I raczej mnie nie
polecał tego robić z Intel.
Nie znam się aż tak na tym, ale muślę, że w jest w tym prawda.

Pozdrowienia

--
Eugeniusz
eugen.taranov_at_muc.cablesurf.de