Re: Nadtaktowanie

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Wed 14 Jan 1998 - 17:14:06 MET

Rafał napisał(a) w wiadomości: <69gjri$73d$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
>Cześć
>proszę o wypowiedzi osób które przetaktowały Pentium 166 MMX . Na
ile, jak
>długo to już działa ?
>rafal5_at_kki.net.pl

Ja mam 200 MMX
Taktuje ja zwykle na 210 (83x2.5) Jest wtedy wydajnie i bezpiecznie.
Ale gdy zalezy mi na szybkosci to robie 83x3 i mam 250. Procesor
troche bardziej sie grzeje (mam na nim termometr). Ale nie sprawia
klopotow.
Przez analogie radze posiadaczom 166MMX czestotliwosc .... 166 tylko
nie 66x2.5 ale 83x2. A gdy trzeba wiecej to 210 (83x 2.5). Znajomy,
ktory postepuje w ten wlasnie sposob jest bardzo zadowolony.
Podobno (slyszalem, ale sam nie moge potwierdzic) przy 83MHz
magistrali trzeba zwrocic uwage na jakosc wszystkich polaczen -
zwlaszcza tych z twardym dyskiem. Jesli sa dlugie kable to przy tej
czwstotliwosc moga pojawiac sie bledy. Bylbym niezmiernie wdzieczny
gdyby ktos zorientowany z tej grupy ustosunkowal sie do tego.

- Jacek Marcin Robak -
MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl