Re: Nadtaktowanie

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Wed 14 Jan 1998 - 22:31:06 MET

>Właśnie dzisiaj rozmawiałem ze specjalistem na ten temat, bo chcę
>przetaktować swój 166MMX. Usłyszałem od niego, że prockami AMD,
>czy Cyrix można to robić bez żadnej obawy, jeżeli platina główna na
>to pozwala (zależy od chipa na niej postawionego). Natomiast z origi-
>nalnymi procesorami Intel trzeba być bardzo ostrożnym, bo w nich
>takt jest bardzo, i to bardzo, zbliżony do podanego. I raczej mnie
nie
>polecał tego robić z Intel.
>Nie znam się aż tak na tym, ale muślę, że w jest w tym prawda.

To dziwne, moje i moich znajomych doswiadczenie wskazuje na cos
dokladnie przeciwnego. Intel (o ile nie jest fabrycznie zabezpieczony)
daje sie spokojnie pdkrecac do 20-30% powyzej wartosci nominalnej. Co
do magistrali to jej predkosc ma wplyw glownie na peryferia. Jesli
procek chodzi z predkoscia nominalna to jak moze sie zniszczyc, mimo
podkrecenia magistrali???

- Jacek Marcin Robak -
MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl