Re: Coś tu bardzo brzydko pachnie - czyli spiskowa teoria dziejów ....

Autor: slawek (sd000001_at_polbox.com)
Data: Tue 30 Dec 1997 - 19:19:24 MET

Michal Jarski wrote in message <34ac08d1.21217758_at_news.icm.edu.pl>...
>Witam !
>
>Pozwólcie szanowni czytelnicy, że podzielę się z Wami moimi
>przemyśleniami. Nie ukrywam, że pragnę sprowokować podobnych mi
>myślicieli :-)) Od pewnego czasu pilnie śledzę bitwę pomiędzy M$ i
>Netscape o dominację w Świecie WWW i czuję jak resztka włosów powstaje
>mi na głowie :-(.
>Już wiecie o co mi chodzi ?

Ja wiem. Netscape bardzo dlusgo bylo MONOPOLEM i dopiero wejscie MS na scene
zmienilo to.
Dzieki temu mamy coraz lepsze browsery.
Prosze nie wypaczac histori, dobrze?

>1. Słyszałem jak niedawno jeden mądry człowiek tak to podsumował:
> "Jak tak dalej pójdzie, to jedynym znanym OS będzie Windows, jedynym
>edytorem tekstu Word, jedynym arkuszem kalkulacyjnym Excel, jedynym
>browserem WWW MSIE, jedynym mailer'em MS Mail czy cos tam MS etc. etc.
>i już na prawdę nikt w M$ nie będzie dbał o poprawę knotów i pluskiew
>w tych progaramach, bo przecież M$ będzie już prawdziwym monopolistą
>na rynku i nie będzie się musiał przejmować pojedynczymi
>niezadowolonymi użytkownikami sprzedając lwią część swoich "produktów"
>mniej wymagającej większości użytkowników."
> [...]

A moj sasiad, tez chyba madry, twierdzi inaczej i co z tego?

>3. Zastanawiam się dlaczego polskie pisma komputerowe dołączające
>CD-ROM'y do swoich periodyków z uporem maniaka zamieszczają coraz to
>nowsze MiSIE na swoich krążkach zapominając, że Netscape nadal stanowi
>_poważną_ konkurencję.

Bo MSIE jest za darmo a Netscape to cos $40?
Oczywiscie nikt nie namawia do kradzenia NETSCAPE i nieplacenia po okresie
"demo"
Obudz sie. Netscape kosztuje pieniadze. To ze wiekoszsc je kradnie nie
placac,
nic nie zmienia.

>A może to M$ coś obiecuje tym pismom, albo grozi, że wycofa swoje
>reklamy ? Dlaczego niejednokrotnie Ci którzy tak opluwają M$ sami
>przyczyniają się do jego wzrostu ? Czy na pewno wszyscy Redaktorzy tak
>strasznie zachwycają się tymi nowymi obrazkami M$, że już Świata poza
>nimi nie widzą ?

Sluchaj chlopie 80% komputerow na swiecie dziala pod windows.
Wsrod komputerow osobistych ta przewaga MS jest jeszcze wieksza.
Czego oczekujesz od czasopism? Aby pisale o George 7?

> [...]
>bo pozwala wybrać lepszy, optymalny wariant. Konkurencja wśród
>gigantów pozwala maluczkim korzystać z coraz lepszego i mniej
>zawodnego oprogramowania. Ale najważniejsze jest _prawo_do_wyboru_.
>Czy nie jest ono przypadkiem coraz bardziej zagrożone ? Czy
>szablonizacja, standaryzacja i banalizacja również tej dziedziny życia
>nie jest już bliska ? Czy naprawdę już wkrótce czeka nas
>plastikowo-gadżetowa, tandetnie kolorowa, tylko-raz-klikana, ikonkowa
>przyszłość dedykowana dla śmiertelnie nieambitnego, głupiutkiego i
>przeciętnego usera ? Polecam do przemyślenia ...

Widzsz dzis wiekoszosc ludzi uzywa komputera do pracy.
Maja gdzie co jest "pod spodem" aby tylko system byl przystepny iLATWY w
uzyciu,
any nie tracic czasu na tony manualow i tygodnie nauki.
Co do tego nieambitnego usera to wiekoszosc z nas traktuje komputer jak
narzedzie
a nie cel sam w sobie czy podroz w nieznane.
W koncu ktos musi pracowac, nie?

>Serdecznie pozdrawiam w Duchu Świąteczno-Noworocznym, łączę najlepsze
>życzenia ...
>... (i sorry za przynudzanie :-))), ale musiałem bo czara goryczy
>czasami się przepełnia ...

Zdarza sie. Wybierz sobie tylko lepszy cel.

Wszystkiego najlepszego w 1998.

Slawek
Sluchaj Radia Na Internecie:
http://free.polbox.pl/r/realaud