Re: Jak podkrecic peceta na Max'a

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Wed 17 Dec 1997 - 18:10:39 MET

Wed, 17 Dec 1997 12:10:22 GMT, terpio_at_friko.onet.pl (Jacek Sitowski)
piszesz:

>Zmieniłem na min. 30MB, ale... Sprawdzałem wydajność programem Wintune
>95. Wartość Dhrystone wynosiła 246 MIPS, po zmianie swapa na stałego
>obniżyła się do 241 MIPS. Analogicznie zmalała wartość Whetstone z 78
>MFLOPS na 77. Kiedy przywróciłem dynamicznego swapa wartości te
>powróciły do wcześniejszych, większych liczb.
>Przyspieszyło czy zwolniło?
>Poza tym Wintune poradził mi, abym zmienił ustawienie z Desktop na
>Serwer sieciowy, ponieważ mam >24MB RAM. Po tej zmianie wspomniane
>wartości także uległy zmniejszeniu.
>A zatem?

Czy to Twoje podstawowe programy, ktore uzywasz na tym komputerze?
Mysle, ze Drystone i Wheatstone mozesz puszczac calkiem bez HDD i
swapa. Zbedne elementy nalezy sprzedac, a pieniadze zainwestowac w
lepszy procesor, wtedy bedzie szybciej :-)

Tak na serio, Drystone i Wheatstone mierza wydajnosc procesora,
ewentulanie nieco wplywu ma cache i RAM. Natomiast rady, ktore
dostajesz na liscie i od Wintune dotycza wydajnosci calego komputera.
Jezeli uzywasz na tym komputerze czegokolwiek, to zmierz wydajnosc
tego czegokolwiek. Jezeli rzeczywiscie nie masz zadnego oprogramowania
uzytkowego to sprawdz czas bootowania :-)

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)