Re: Protest przeciw zmianie stawki na 22%

Autor: Tristan Alder (smiejek_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 15 Dec 1997 - 09:54:51 MET

On 14 Dec 1997 21:33:31 GMT, "Jacek Żoch" <zoch_at_free.polbox.pl> wrote:

>Co w niczym nie tlumaczy, dlaczego na niego VAT ma byc wyzszy niz na
>telefon ?

Bo tak jest na uslugi. Dlaczego na ksiazki ma byc 0%? Wprowadzmy VAT
22% na ksiazki. A kino, teatr i inne takie? Tez dlaczego ma byc 7%?

>Zreszta VAT np. na wiekszosc artykulow zywnosciowych to 22%, a to jest dla
>99% ludzi cos wazniejszego niz ceny telefonow - telefon to w koncu taki sam luksus jak
>np. samochod.

Widzisz - dla Ciebie telefon to luksus. Ja uwazam, ze kazdemu on sie
nalezy jako towar pierwszej potrzeby. Na Zachodzie tak jest.

>Taki je4st VAT, powszechnie uznawany na calyum Bozym swiecie za jeden z
>najlepszych systemow podatkowych !

Najlepszy nie oznacza dobry. Najlepszy moze wrecz onzaczac pasqdny.
Np. wiem, ze wiezienie w miescie X jest najlepsze z polskich wiezien,
co nie oznacza, ze nie bede protestowal przeciwko zamknieciu mnie tam.
Wiem, ze Windows jest najlepszym systemem multimedialnym, a unixy
sieciowym, co nie oznacza, ze oba nie sa w czymstam do bani.

--
 hrabia Tristan Alder
 Kolokwiami wykonczony