Siec z 2 komputerow ?

Autor: Tadeusz D. (tadrbk_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 09 Dec 1997 - 10:48:41 MET

Witam,

Jestem "szczesliwym" posiadaczem 2-ch komputerów. Niestety modem oraz CD_ROM
są tylko na jednym.Chcialem zrobic sobie mini-sieć za pomocą kabelka RS
(porty COM) ale NIESTETY, w komputerze z modemem, mimo iz teoretycznie modem
moze byc podlaczony do COM4 to NIE DA SIĘ TEGO ZROBIC! Albo podczas startu
komputera pojawia się : CONFLICT PORT 2F8 (czy jakoś tak), albo COM4 jest
konfigurowany przez system tak: "IRQ:10, port 110h-118h "(??!!), albo tez,
kiedy wymusze ustawienia COM4 jako Irq3,port 2e8(i wszystkie inne możliwe
ustawienia) to przy probie połaczenia sie z modemem pojawia sis: "Błąd!
Port już otwarty" (??). Najdziwniejsze, że nie pomaga zmiana ustawień zworek
w modemie (możliwe są ustawienia COM1,2,3,4 a nawet 5,6,7,8), ani zmiana
ustawien w SETUP'IE (!)
Niemozlowosc podlaczenia modemu do COM4 powoduje ciagla "OKUPACJE" COM2
(tylko tu modem dziala) i uniemozliwia mi połaczenie kabelkiem komputerów
(to też bylby COM2).
Dziwi mnie jedno: ten problem wystąpił dopiero po reinstalacji win95,
wczesniej modem DZIALAL na COM4 (!), a teraz NIE.
W każdym razie, mam pytanie:
  Czy jest możliwe (opłacalne) kupienie jakichs kart sieciowych i utworzenie
sieci z 2 komputerow ? (nie wykozystując kabelka RS).
Jak szybka bedzie taka sieć?, Czy majac modem na jednym z komputerów mozna
by zdalnie laczyc sie z internetem z drugiego komputera? Oraz NAJWAZNIEJSZE
:ile by to kosztowało ?

Pozdrawiam,
    Tadeusz Drabarek
    e-mail: tadrbk_at_priv.onet.pl