Re: Siec z 2 komputerow ?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Thu 11 Dec 1997 - 18:33:41 MET

Tue, 9 Dec 1997 10:48:41 +0100, "Tadeusz D." <tadrbk_at_priv.onet.pl>
piszesz:

>Witam,
>
>Jestem "szczesliwym" posiadaczem 2-ch komputerów. Niestety modem oraz CD_ROM
>są tylko na jednym.Chcialem zrobic sobie mini-sieć za pomocą kabelka RS
>(porty COM) ale NIESTETY, w komputerze z modemem, mimo iz teoretycznie modem
>moze byc podlaczony do COM4 to NIE DA SIĘ TEGO ZROBIC! Albo podczas startu
>komputera pojawia się : CONFLICT PORT 2F8 (czy jakoś tak), albo COM4 jest
>konfigurowany przez system tak: "IRQ:10, port 110h-118h "(??!!), albo tez,
>kiedy wymusze ustawienia COM4 jako Irq3,port 2e8(i wszystkie inne możliwe
> [...]

Troche musze zgadywac, masz taki uklad:
COM1 - myszka (?)
COM2 - kabel do drugiego komputera
COM4 - modem

Moim zdaniem, konflikt jest na przerwaniach miedzy COM2 - COM4. Modem
ma szanse dzialac, pod warunkiem, ze nikt nie korzysta z COM2. Sprobuj
przyjrzec sie modemowi, czy ma mozliwosc ustawiania przerwania na
IRQ5, 7 lub 9. Jest szansa, ze takie ustawienie zadziala. Oczywiscie
adres i IRQ powinienes recznie wstawic w ustawieniach COMa pod W95.
A, uwazaj na przerwanie od portu drukarki i karty dzwiekowej, moze byc
konflikt.

Prawde mowiac, sam kiedys prowadzilem tego typu kombinacje, ale mi nie
zadzialalo, w rezultacie usunalem jednego COMa z BIOSa i na jego
miejsce wstawilem modem. A mysz mam na PS2 :-)

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)