Re: Blaze 3D - problemy

Autor: Andrzej Kondraciuk (kondrat_at_kki.net.pl)
Data: Sun 07 Dec 1997 - 18:29:19 MET

Bartek Nagorny <bnagorny_at_kk.kalisz.pl> napisał(a) w artykule
<34923b79.8375643_at_news-tpnet.icm.edu.pl>...

> Karte widzialem ale nie testowalem. Widzialem na niej gre Terracide -
> odrzucilo mnie zdrowo - toz to nawet DEakcelerator 3D Virge robi
> ladniej, szybciej.

Jestem bylym posiadaczem 4mb Virge'a i uwazam, ze Blaze3D jest karta
co najmniej o klase wyzsza.
Przykladowo we wspominanej przeze mnie grze Moto Racer prawidlowo
zostaly obsluzone przezroczyste tekstury w przeciwienstwie do Virge'a,
a dynamika i plynnosc jazdy wzrosla co najmniej dwukrotnie.
Jesli chodzi o odtwarzanie mpg to moge obecnie puscic animacje
z plynnoscia przekraczajaca 30 ramek/s w 32-bitowym kolorze
w rozdzielczosci 1024x768.
Virge natomiast w 24-bitach 800x600 puszczal mi animacje
z predkoscia 5 ramek/s.
I kolejna zaleta Blaze3D w stosunku do Virge'a - mocny RAMDAC.
Virge w 1024x768 w 24-bitach pracuje z przeplotem.
Praktycznie ten tryb nie nadaje sie do pracy. W nizszych trybach
tez nie ma rewelacji jesli chodzi o czestotliwosc odswiezania.
Blaze3D ma RAMDAC 230 Mhz i pracuje z bardzo duzymi i ergonomicznymi
czestotliwosciami.
W 2D tez jest wyraznie szybszy i ma dodatkowo wyjscie VHS i SVHS co
moze byc bardzo przydatne do zgrywania swoich prezentacji, ale takze by
chocby pograc sobie w Quake'a na 26 calowym telewizorze.

> W miesieczniku BOOT /imo najlepsze zachodnie czasopismo o sprzecie/
> zjechali Blaze 3D okrutnie.

Być moze liczy sie dla nich tylko 3Dfx. Podejrzewam, ze Virge'a zjechali
jeszcze bardziej.

> Jakimi bledami ? Z 3Dfx powyzsze gierki dzialaja idealnie i to nie w
> wersji native, tylko via d3d w dx5...

Chyba masz racje ze to jednak nie dx5. Bardziej jestem sklonny
uwazac, ze to wina niedopracowanego sterownika.

> Stawiam na to pierwsze rozwiazanie :(

A ja na to drugie. Ten sam efekt w 32-bitowym kolorze wystapil rowniez w
dosc
profesjonalnej karcie Matrox Milenium. W trybie 24-bitowym bylo OK.
Poza tym puszczajac avi wbudowanym w Windows odtwarzaczem nie bylo
problemu w zadnym trybie. Szkoda tylko, ze Blaze3D nie udostepnia trybu
24-bitowego. Byc moze ActiveMovie poradzilo by sobie z nim lepiej.

> No coz - jesli chodzi o gry to jedynym rozwiazaniem jest dokupienie
> prawdziwego akceleratora 3D, uznanego standardu czyli 3Dfx'a. Reszta
> to prawdopodobnie bledy w samym Trajdencie...
> Przy w sumie niezlym sprzecie oszczedzales na karcie graficznej - tak
> sie nie robi..

Moze jak bede mial wiecej kasy to sie szarpne na 3Dfx. Jak na razie
Blaze3d jest znacznie tanszym rozwiazaniem, choc wiadomo nie tak
dobrym jak np. Diamond Monster + Tseng.
W Koszalinie za ten duet trzeba zaplacic ponad 10 baniek.
A ja za 4Mb Blaze3D z kilkoma grami i kabelkiem SVHS dalem czworke.
I przy swoich wszystkich zaletach i wadach na pewno bylo warto.

Andrzej
Moj e-mail: kondrat_at_kki.net.pl

PS. Jeśli ktoś posiada Blaze3D prosze o kontakt na e-mail'a