Re: Blaze 3D - problemy

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 13 Dec 1997 - 17:04:36 MET


On 7 Dec 1997, Andrzej Kondraciuk wrote:

>
>
> Bartek Nagorny <bnagorny_at_kk.kalisz.pl> napisał(a) w artykule
> <34923b79.8375643_at_news-tpnet.icm.edu.pl>...
>
> > Karte widzialem ale nie testowalem. Widzialem na niej gre Terracide -
> > odrzucilo mnie zdrowo - toz to nawet DEakcelerator 3D Virge robi
> > ladniej, szybciej.
>
> Jestem bylym posiadaczem 4mb Virge'a i uwazam, ze Blaze3D jest karta
> co najmniej o klase wyzsza.

a jak dla mnie to jest ta sama klasa.

> Przykladowo we wspominanej przeze mnie grze Moto Racer prawidlowo
> zostaly obsluzone przezroczyste tekstury w przeciwienstwie do Virge'a,
> a dynamika i plynnosc jazdy wzrosla co najmniej dwukrotnie.
> Jesli chodzi o odtwarzanie mpg to moge obecnie puscic animacje
> z plynnoscia przekraczajaca 30 ramek/s w 32-bitowym kolorze
> w rozdzielczosci 1024x768.
> Virge natomiast w 24-bitach 800x600 puszczal mi animacje
> z predkoscia 5 ramek/s.

Popwiem tak - miales cos skopane bo Virge akurat odtwarzanie MPG ma bardzo
szybkie ( 1024*768 16 bit ok. 47-48 klatek.sek ). A jak zainstalowalem do
Blaze jego firmowy soft do poprawy jakosci MPG to zwolnilo mi tak ze
mialem pokaz slajdow a nie film.

> I kolejna zaleta Blaze3D w stosunku do Virge'a - mocny RAMDAC.
> Virge w 1024x768 w 24-bitach pracuje z przeplotem.

Z przeplotem ? Nic podobnego. Jest 75 Hz.

> Praktycznie ten tryb nie nadaje sie do pracy. W nizszych trybach
> tez nie ma rewelacji jesli chodzi o czestotliwosc odswiezania.
> Blaze3D ma RAMDAC 230 Mhz i pracuje z bardzo duzymi i ergonomicznymi
> czestotliwosciami.
> W 2D tez jest wyraznie szybszy i ma dodatkowo wyjscie VHS i SVHS co
> moze byc bardzo przydatne do zgrywania swoich prezentacji, ale takze by
> chocby pograc sobie w Quake'a na 26 calowym telewizorze.
>

> > Jakimi bledami ? Z 3Dfx powyzsze gierki dzialaja idealnie i to nie w
> > wersji native, tylko via d3d w dx5...
>
> Chyba masz racje ze to jednak nie dx5. Bardziej jestem sklonny
> uwazac, ze to wina niedopracowanego sterownika.

Stosowalem rozne sterowniki zarowno do Virge jak i do Blaze, w tym
najnowsze sciagniete z netu i gry w Direct3D mialy bledy w wyswietlaniu
grafiki.
Natomiast co do 3dfx-a. Ja bym sie powaznie zastanowil nad kupnem innej
karty niz wyposazona w VooDoo Rush. Karte ViewTop z VooDoo Rush i 6 MB
pamieci oraz opcjonalnie wyjsciem TV mozna kupic za 740-750 zl z VAT.
Jaton Blaze 3D z 4 MB pamieci kosztuje opk. 420-430 zl z VAT. Jakie sa
roznice ? Wszystkie nowe gry WY"MAGAJa 3dfx-a i na jatonie nie rusza. 3dfx
jest znacznie wydajniejszy i nie ma zadnych bledow. do #dfx-a jest wiecej
softu, patchy itp. generalnie jest to przyszlosc w grach. 300 zl roznicy -
warto sie szarpnac. Sam szukalem dla siebie jakiejs katry z obsluga 3d i
moje poszukiwania skonczyly sie w momencie zakupu ViewTopa na VooDoo rush.

> > No coz - jesli chodzi o gry to jedynym rozwiazaniem jest dokupienie
> > prawdziwego akceleratora 3D, uznanego standardu czyli 3Dfx'a. Reszta
> > to prawdopodobnie bledy w samym Trajdencie....
> > Przy w sumie niezlym sprzecie oszczedzales na karcie graficznej - tak
> > sie nie robi..
>
> Moze jak bede mial wiecej kasy to sie szarpne na 3Dfx. Jak na razie
> Blaze3d jest znacznie tanszym rozwiazaniem, choc wiadomo nie tak
> dobrym jak np. Diamond Monster + Tseng.
> W Koszalinie za ten duet trzeba zaplacic ponad 10 baniek.
Popatrz na cene tego ViewTopa o ktorym pisalem powyzej... Nadal cena
3dfx-ow wydaje ci sie wygorowana ?

> A ja za 4Mb Blaze3D z kilkoma grami i kabelkiem SVHS dalem czworke.
> I przy swoich wszystkich zaletach i wadach na pewno bylo warto.
>

Ja Blaze wymienilem na gotowke po 3 dniach uzytkowania. Nie warto za
czworke. Za czworke to ja mam Matroxa Mystique ktory jest mniej problemowy
i duzo wydajniejszy.

                                                                Jurand



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:37:41 MET DST