Re: O karcie ELSA VICTORY ERAZOR (chip Riva 128)

Autor: Radek Kowalski (ziyo_at_polbox.com)
Data: Sun 09 Nov 1997 - 19:32:55 MET

> Właśnie przeczytałem artykuł o karcie graficznej ELSA VICTORY ERAZOR (na
> chipie Riva 128) w PC Kurierze. Czy ktoś ma szczególowe informacje o tej
> karcie? A konkretnie:
> --Czy naprawdę jest szybsza od Voodoo w grafice 3D i od Matrox Millenium
II
> w graf. 2D?

W 3D wypada nieco lepiej w benchmarkach. W praktyce dopiero
na szybkim procesorze (powiedzmy PII) RIVA wyprzedza Voodoo
i to nieduzo. W PCKurierze mocno namieszali z Tunnel D3D gdyz
testowali Voodoo z odswierzaniem ustawionym tylko na 60fps
- gdyby Pan redaktor pomyslal i ustawil refresh monitora na 120Hz to
by sie troche zdziwil.
2D w RIVA jest bardzo dobra, podobno nawet lepsze od Millenium I.

> --Jak wygląda sprawa używania jej jako digitizera video oraz modulatora
TV?

Nie wiem.

> --Jakie są jej wymagania sprzętowe?

Dosyc duze. Direct3D jest szybki ale nic co by deklasowalo Voodoo,
OpenGL jest tylko pod WindowsNT i wymaga Pentium2 do
akceptowalnej wydajnosci w GLQuake. Mozliwe jak pojawia sie
nowe drivery to sie cos zmieni.

> --Na zdjęciu ma złącze, którego dotąd nie widziałem. Czy to AGP? A jeśli
> tak, to czy będzie odpowiednik na PCI?

Nie, to tylko tak przedzielone PCI.

> A tak w ogóle to jak te wszystkie jej pochwały z PCQ mają się do prawdy?

RIVA to bardzo dobra karta 2D/3D i jak zostana dopracowane sterowniki
bedzie lepsza, moze nawet sporo od Voodoo. Narazie jednak to
nic specjalnego zwlaszcza ze niedlugo pojawia sie karty z nowymi
procesorami Rendition V2100 i V2200, czy tez moze (mam nadzieje)
Oak Warp5.

Jesli musisz zmienic swoja stara karte 2D na szybsza a zastanawiales sie
na kartami Matrox-a to RIVA bedzie duzo lepszym wyborem. Gdy
wazniejsze jest 3D to nadal najlepszy jest Voodoo.

Co do PCKuriera (i nie tylko) to jeszcze nigdzie nie widzialem
rzeczowego i wiarygodnego porownania akceleratorow 3D. Tak
naprawde to licza sie tylko kosci 3Dfx, Rendition, nVidia RIVA
(moze w przyszlosci wiecej). Balwochwalcze teksty na temat
kart S3, Ati, Cirrus Logic (i Matrox w 3D) nalezy czytac z
dystansem i traktowac jak kiepski, ale jednak jakis zart.

Pozdrawiam

RK
ziyo_at_polbox.com