Re: O karcie ELSA VICTORY ERAZOR (chip Riva 128)

Autor: Bartek Nagorny (XXXbnagorny_at_kk.kalisz.pl)
Data: Mon 10 Nov 1997 - 16:30:40 MET

On 9 Nov 1997 18:32:55 GMT, "Radek Kowalski" <ziyo_at_polbox.com> wrote:

>W 3D wypada nieco lepiej w benchmarkach. W praktyce dopiero
>na szybkim procesorze (powiedzmy PII) RIVA wyprzedza Voodoo
>i to nieduzo. W PCKurierze mocno namieszali z Tunnel D3D gdyz

Przykro mi to mowic/pisac, ale po raz kolejny Pawel Pilarczyk /autor
tekstu w PCQ - znamy sie jeszcze z Fido/ pokazal, ze nie za bardzo wie
co testuje i jak.
Kilka/nascie m-cy temu w Enterze bylo porownanie dopalaczy 3D. W
opisie Mystique'a P.P. popelnil _wiele_ _powaznych_ bledow. Pisalem
sobie na ten temat z nim via e-mail , ale do zadnego sprostowania nie
doszlo.
Pamietam tylko, ze na wiadomosc, ze zmienilem sobie Diamond'a Stealth
2000 /s3virge/ na Matroxa Mystique'a PP stwierdzil, ze: "zrobilem
sobie downgrade" !! ;) No coz - z takim podejsciem do sprawy nie bede
sie spierac ;(

>testowali Voodoo z odswierzaniem ustawionym tylko na 60fps

OCZYWISCIE !

>- gdyby Pan redaktor pomyslal i ustawil refresh monitora na 120Hz to
>by sie troche zdziwil.
>2D w RIVA jest bardzo dobra, podobno nawet lepsze od Millenium I.

Riva moze byc lepsza, i pewnie _jest_ lepsza ! Ale gdzie gry /po
praktycznie do tego ja stworzono glownie/ _native_ dla tej karty ?
Jaka jest ich ilosc ? Jak sie ma do ilosci gier na obecny standard -
3Dfx ? Jak 5(strzelam) do 150 ? A jaki bedzie stosunek w przyszlosci ?
10 do 300 ?
Karta swietna /byc moze nawet kupie sobie subj. ale tylko do 2d/ ale
coz z tego, jesli nie ma na nia softu ? Ktos moze powiedziec, ze jest
tyle tytulow direct3D, ok, ale porownanie jakosci gier d3d do _native_
3Dfx'a /szybkosc, jakosc !!!/ jest.... no nie do porownania ;))

Jesli nie wyjdzie na Rive128 troche softu "native", to stanie sie ta
karta "dopalarka d3d", tylko d3d...

Zreszta dopiero teraz wyszedl produkt dorownujacy 3Dfx, czy go lekko
przewyzszajacy /czasami i to tylko na b. silnych sprzetach/. A 3Dfx to
staroc... I co z tego wynika ? Ano to, ze nie warto sie w niego pchac
/pisze o 3D/ - wiosna wylezie nowy Voodoo II o _klase_ przewyzszajacy
swojego poprzednika i reszte akceleratorow 3D. A wiec ? Czy Riva128
warta jest wiec kupienia tylko dla grafiki 2D ?
Moze lepiej jednak zostawic swoje Millenium, Mystique z ich
wspanialymi sterownikami, czy moze ET6x00 z b. niska cena ?

>RIVA to bardzo dobra karta 2D/3D i jak zostana dopracowane sterowniki
>bedzie lepsza, moze nawet sporo od Voodoo. Narazie jednak to
>nic specjalnego zwlaszcza ze niedlugo pojawia sie karty z nowymi
>procesorami Rendition V2100 i V2200

Widzialem zdaje sie test/porownanie v2200 /reference board/ i voodoo -
gorzej niz riva ;)

>Co do PCKuriera (i nie tylko) to jeszcze nigdzie nie widzialem
>rzeczowego i wiarygodnego porownania akceleratorow 3D.

W rzeczy samej. Moze dlatego, ze ich "sztandarowy" "spec" /sorry
Pawel/ od kart 3D, ma w domu /przynajmniej mial/ S3 Virge'a wiec...
;)))

> Tak
>naprawde to licza sie tylko kosci 3Dfx, Rendition, nVidia RIVA
>(moze w przyszlosci wiecej). Balwochwalcze teksty na temat
>kart S3, Ati, Cirrus Logic (i Matrox w 3D) nalezy czytac z
>dystansem i traktowac jak kiepski, ale jednak jakis zart.

Absolutnie !

Przed odpowiedzia via e-mail usun XXX z mojego adresu.
e-mail: bnagorny_at_kk.kalisz.pl
fido: 2:482/42.14