Re: ViRGE + Monster 3D

Autor: Piotr Goral (pgoral_at_elektron.elka.pw.edu.pl)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 17:46:42 MET


Jacek M. Robak <MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl> wrote:
: >Chodzi nie ma zadnych problemow(konfliktow) z dzialaniem obu kart,
: >tylko chyba(moim zdaniem) nie ma sensu trzymania Virga jako karty 2D
: >proponowalbym wymiane Virga na Tsenga.

: Nie widze takiej potrzeby (chyba, ze ktos ma 17-21 calowy monitor i
: potrzebuje szybszy DAC). ViRGE ma zupelnie przyzwoita czesc 2D, a mozliwosc
: wsadzenia w wiekszosci modeli do 4Mb RAM tez sie przydaje.
: Po co wiec inwestowac nastepne setki zl w Tsenga jesli mamy juz niezla karte
: 2D.
: Lepiej wydac te pieniadze na wiecej pamieci do komputera.
: Ponadto ViRGE moze sie przydac, jesli ktos zechce uruchomic gre pod D3D w
: oknie, czego nie zapewnia 3Dfx.

: Oczywiscie, jesli ktos od nowa buduje sprzet to masz swieta racje!

: - Jacek Marcin Robak -
: MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl
: "Wszystko mozna co nie mozna -
: - byle z wolna i z ostrozna"

S3 ViRGE pod wzgledem 2D jest +/- taki sam jak inne S3 czyli dosc dobry
(duzo funkcji wykonuje sprzetowo - co wykorzystuje np. linux) - ale niestety
ma RAMDAC tylko 135 MHZ/8bit 80/16bir i 56/24bit - blad ten naprawia DX ktory
ma odpowiednio 175/8 135/16 110/24 czyli 1280x1024x24bit mozna odmalowac
80 razy na sekunde...

ofcoz jezeli nie uzywasz b. zaaw. akceleracji to szybszy jest ET6k (dzieki
128 bit ma duzo wieksze transfery)

hmmm ot i wszystko co narzuca mi sie na temat S3V jako karty 2D jako 3D nie
wykorzystuje zadnych kart - kumpel co uzywa do gier 3D stwierdzil ze zadna
gra nie uzywa modulu 3D w S3V - wiec jest do bani...

-- 
    Piotr Goral
    Wydzial Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej
    email: pgoral_at_elka.pw.edu.pl
    ======================================================-=-=----- .  .


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:29:21 MET DST