Re: ViRGE + Monster 3D

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 21:20:27 MET

>kumpel co uzywa do gier 3D stwierdzil ze zadna
>gra nie uzywa modulu 3D w S3V - wiec jest do bani...
> Piotr Goral
> Wydzial Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej
> email: pgoral_at_elka.pw.edu.pl
> ======================================================-=-=----- . .

Twoj kumpel mija sie z prawda (sadze, ze w wyniku niewiedzy). Jest wprawdzie
niewiele gier dedykowanych ViRGE, ale wszystkie pod D3D chodza takze na
ViRGE. Obecnie, dostepne sa poprawione sterowniki i ViRGE obsluguje juz
przezroczystosc tekstur. Mysle, ze dane kumpla pochodza z czasow, gdy tych
sterownikow jeszcze nie bylo.
Sam sprawdzalem na wersjach demo Hellbender, Monster Truck Maddness, MDK.
Mozna oczywiscie dyskutowac na temat jakosci i szybkosci generowania obrazu.
Osobiscie zauwazylem paradoks, ze w MDK obsluga ViRGE spowalnia gre!
Ale jesli chodzi o jakosc to poprawa jest bezdyskusyjna.
Nie jestem jakims nawiedzonym fanem ViRGE, jako dopalacza 3D uzywam 3Dfx,
bo jest szybszy, zapewnia wyzsza jakosc obrazu i... obsluguje znacznie
wiecej gier (zwlaszcza Quakopodobne). Ale uwazam, ze i tamtej karcie nalezy
sie uznanie. Za cene karty 2D dostajemy calkiem niezla do zastosowan
domowych karte 2D wzbogacona o funkcje 3D zgodna z Direct3D. Oczywiscie tacy
jak ja wielbiciele produktow IdSoftware musza zaopatrzyc sie w cos
mocniejszego, ale inni uzytkownicy majacy na karte gora 200zl maja nad czym
pomyslec.
- Jacek Marcin Robak -
MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl
"Wszystko mozna co nie mozna -