Re: Shuttle 555 i Pentium 166MMX - co otym myślicie?

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 13:49:22 MET

Tomasz Jarnot wrote:

> 1) tego nie skomentuje bo jakos nie potrafie wyobrazic sobie sytuacji ze
> producent ma procesory 233 i nikt ich nie chce kupic i lepiej jest
> przemalowac je na 166 wpadajac w dodatkowy koszt niz opuscic ich cene do

Intel na pewno i tak sprzedaje najtańszy procesor dwa razy
drożej niż produkuje najdroższy. Więc większym zyskiem jest
dla nich sprzedać nadwyżki 200 jako 166 niż zostać z towarem,
kiedy do magazynów idzie nowy (wstrzymanie produkcji
kosztuje). Są niewątpliwie takie przypadki, choć niewiele.

> Heheh a jak sie Windows 95 nie sypie to tez zle jest podkrecone ? No nie
> zartuj, ze Windows 95 potrafi sam sobie poprawiac blednie podane wartosci
> przez procesor :)))

Windows 95 sypie się inaczej - po prostu padają aplikacje,
nigdy system nie wysypie się definitywnie, chyba, że przestanie
odpowiadać na myszkę, ale to mu się zdarza często w normalnych
warunkach. Lepsze systemy natomiast albo wykładają się od razu
przy starcie (jak np. NT ze swoim STOP: invalid image checksum)
lub zgłaszają błędy pracy w sposób dający się zinterpretować
(jak niektóre kody access violation w NT lub ekrany STOP
z informacjami na temat IRQL lub PRIORITY).

> E tam a gdzie masz gwarancje ze twoja P166 MMX nie bedzie pracowala przez
> 3 lata tylko a ty sprzedasz go po 2.5 roku i sie klientowi potem to
> wysypie ? Tez beda cie gryzly wyrzuty sumienia...
> To jest w ogole niechrzescijanskie i nieetyczne.

Procesor w normalnych warunkach ma pracować teoretycznie
wiecznie, a w praktyce przynajmniej przez 20 lat. Skracanie
pracy z powiedzmy nawet 10 lat do 2, 3 jest bezsensem.

> Heheheh a jak spowolniles RAM to dzialalo ? Podejrzewam ze tak.
> I uwazasz ze to ejst WINA PROCESORA?

Już na to odpowiadałem. Większość sensownych podkręceń
zwiększa częstotliwość szyny, a zarazem podkręca pamięci.
Zmiana np. z 2.5x66 na 3x60 jest bezsensowna, raczej
wszyscy zmieniają 2.5x66 na 2.5x75 lub 2.5x83. A wtedy
od razu siadają pamięci. A spowolnienie ich przywraca
wydajność sprzed podkręcenia - służę w razie czego testami.
I znowu Winda 95 nie dość wykorzystuje system, aby się
wieszać (jest za wolna) i wiesza się tak od niechcenia
w różnych okazjach w aplikacjach, Quake chodzi (a przynajmniej
chodził przez godzinę u mnie), a Windows NT się STOPuje
od razu przy starcie.

Pozdrowienia,
| Radosław Sokół | mailto:rsokol_at_iname.com |
| | http://friko.onet.pl/ka/lizard/ |
| | What do you want to fix today? |