Re: Dlaczego 650MB i 74 min ?

Autor: Marek Wodzinski (Majek_at_WriteMe.com)
Data: Mon 20 Oct 1997 - 01:18:43 MET DST

Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_ite.waw.pl> napisał(a) w artykule
<3449305a.10537251_at_news.icm.edu.pl>...
> Jak dobrze pamietam, to format zapisu dzwieku na CD ma 14 bitow, a nie
> 16.
hmmm... ciekawe z ktorego sufitu to wyczytales? 14 bitow maja kiepskie
cedeki (czytaj: stare przenosne) lub z oszczednosci (bo i tak przecietny
maniak komputerowy nie uslyszy roznicy miedzy 14b a 16b pomiedzy szumem
kompa) niektore cd-zlomy. Nie mowie tu oczywiscie o zmniejszaniu liczby
bitow przetwornika na korzysc czestotliwosci przetwarzania czy innych
powszechnych juz trikow stosowanych do polepszenia jakosci dzwieku. Poza
tym spojrz na dynamike:
16b=96dB
14b=84dB
Jak spojrzysz w dane techniczne jakiegokolwiek normalnego cd-playera to
zobaczysz dynamike 96dB lub wieksza (dziwny zbieg okolicznosci czy moze
rzeczywiscie ziemia nie stoi na sloniach?:-).

>16-bitowy dzwiek stosuje sie w komputerze, bo wygodniej....
a w cedeku siedzi krasnoludek?

tak poza tym to juz taka mala prosba do wszystkich ludzikow na grupie:
zanim napiszesz ze ziemia jest plaska to chociaz zajrzyj do encyklopedii
(jezeli masz jedna ksiazke w domu to na 90% bedzie to encyklopedia:)))) lub
innego w miare wiarygodnego zrodla wiedzy

sorry ze sie troche unioslem ale wiekszosc a zwlaszcza ludzie ktorzy
naprawde maja problemy chyba mnie zrozumieja

--
Majek:) Majek_at_WriteMe.com
Skradzione rowery: http://free.polbox.pl/r/rowersi