Re: roznica IMA ADPCM a MICROSOFT ADPCM?

Autor: Marek Wodzinski (Majek_at_WriteMe.com)
Data: Mon 20 Oct 1997 - 01:18:45 MET DST

empSonic <tomek_at_cryogen.com> napisał(a) w artykule
<344935d2.3229699_at_news.icm.edu.pl>...
> Przewidywanie wartosci probek powoduje jednak znieksztalcenia
> wyzszych czestotliwosci, dobrze slyszalne przy Fs < 44.1kHz.
a przy Fs=44.1kHz? jak na razie doczytalem sie ze jest to 'virtually'
mozliwe (znaczy sie chyba tylko teoretycznie). ewentualnie gdzie mozna
znalezc takie probki zebym mogl te znieksztalcenia uslyszec lub chocby
sprobowac je uslyszec?

> Ale w ADPCM kompresujesz 4:1, a w MPEG-u 12:1 .
> Sprobuj br=256000 - moze Ci sie spodoba.
prawda ale niestety mpeg odpada bo u mnie granie zajmuje ok 80% czasu
procesora a adpcm 17% (czyli moge spokojnie cos robic i sluchac). poza tym
chcialbym zeby znajomy ktory ma 2 razy wolniejszy komp i jeszcze win3.1 tez
mogl sobie posluchac muzyczki (1. przy mpegu musialby zmienic plyte i
procka co mu sie nie usmiecha, 2. sa kodeki do adpcma w w3.1 wiec nic
dodatkowego nie potrzeba).

z tego co poczytalem w sieci to IMA jest standardem swiatowym a MS to jakis
odlam wymyslu MS. Czy MS mial jakies inne przeslanki do stworzenia nowego
standardu oprocz permanentnej checi opanowania swiata? Poza tym do IMA
znalazlem nawet tabele kodowania z cyferkami a do MS tylko krotka notke o
co mniej wiecej chodzi.

Przy okazji: jak pierwszy raz zobaczylem IMA i MS to wybralem MS bo nie
wiedzialem co to IMA i czy jest to jakis standard:(

--
Majek:) Majek_at_WriteMe.com
Skradzione rowery: http://free.polbox.pl/r/rowersi