Re: roznica IMA ADPCM a MICROSOFT ADPCM?

Autor: empSonic (tomek_at_cryogen.com)
Data: Sun 19 Oct 1997 - 00:19:04 MET DST

On 18 Oct 1997 02:08:17 GMT, "Marek Wodzinski" <Majek_at_WriteMe.com> wrote:
>1. czym sie roznia te formaty (poza tym ze wav z IMA jest troche
> krotszy i sie szybciej kompresuje)

International Multimedia Association (IMA)ADPCM jest
odmiana Microsoft ADPCM, rozniaca sie od niej innym (szybszym)
algorytmem kompresji i odmienna charakterystyka znieksztalcen.
Daje lepsze lub gorsze rezultaty - zaleznie od materialu.
Redukcja 4:1 i 5,3:1 oraz niestandardowo 3,2:1 i 8:1.

>2. na jakiej zasadzie dziala kompresja ADPCM 4:1 i na ile jest stratna?

Kompresowanie ADPCM polega na obliczaniu ROZNICY miedzy
dwiema sasiadujacymi probkami PCM i przewidywaniu na jej
podstawie wartosci nastepnych probek.
Przewidywanie wartosci probek powoduje jednak znieksztalcenia
wyzszych czestotliwosci, dobrze slyszalne przy Fs < 44.1kHz.

Na ile jest stratna? W tym algorytmie nie mozna przewidziec
stosunku trafien prawidlowych do chybionych - jest zalezny od
rodzaju kompresowanego dzwieku. Jest stratna na tyle, na ile slyszysz.

>3. wiem tyle ze jak skompresuje w ADPCM to na sluch nie zauwazam roznicy (w
>mp3 JA slysze roznice)
Ale w ADPCM kompresujesz 4:1, a w MPEG-u 12:1 .
Sprobuj br=256000 - moze Ci sie spodoba.

empSonic