Sypiacy sie WDC

Autor: Dietrich (dietrich_at_polbox.com)
Data: Tue 16 Sep 1997 - 18:25:34 MET DST

Witam wszystkich!

        Od razu chcialbym zaznaczyc, ze w sprawach sprzetu jestem
zielony i m.in. dlatego wysylam ten post.

        Mam Caviara 21000, podzielonego na partycje 800 i 1300 MB,
podlaczonego do plyty SOYO z BIOSem Award, uzywam Windows 95, ze
sterownikami dysku dolaczonymi do plyty glownej, ustawienia w BIOSie
wedlug danych producenta, nawet nie autodetect. Od pewnego czasu
zaczal mi sie sypac. Polega to na tym, ze podczas pracy z okreslonymi
programami z dysku zaczyna sie nagle wydobywac dosc dziwny oglos
stukania, cos jakby ktos probowal wbic gwozdzia glowicami. Nie pomaga
nic, konieczny jest zimny reset. Po nim niestety Win juz sie nie chce
uruchomic. Jedynie slychac z dysku charakterystyczny stukot i po
chwili pojawia sie komunikat: "Blad wyszukiwania na dysku C".
Uruchomiony ndiags przy probie przetestowania dysku pokazuje "seek
failed". Disc doctor pokazuje poprawne wszystkie testy z wyjatkiem
"directory structure" - przy niektorych katalogach twierdzi, ze
sektory sa uszkodzone i pyta sie czy przeniesc do dobrych, czego nie
udaje mu sie wykonac no i oprocz surface test, ktory kopie sie juz na
samym poczatku. Na dysk w takim stanie jest jednak sposob. Wystarczy
wylaczyc komputer i poczekac jakies 10 minut. Po wlaczeniu wszystko
jest ok. Wszystkie mozliwe testy przechodzi bez najmniejszego
problemu.
        Czy ktos moglby mi wyjasnic co sie dzieje? Zaznaczam, ze nie
jest to problem powodowany przez "niepewny" software, bo jednym z
notorycznie kopiacych mi dysk programow jest Explorator Windows. Nie
satysfakcjonuje mnie tez odpowiedz: nie uzywaj tych programow.
        Prosilbym o odpowiedz na e-mail (dietrich_at_polbox.com) bo agent
newsow ostatnio prawie nigdy nie jest w stanie zapisac na dysk
sciagnietych wiadomosci. Z gory wielkie dzieki

                                        Dietrich

        "Po slowach ich poznacie... co chcieli przemilczec"
                                               S.J.Lec