Re: Sypiacy sie WDC

Autor: Bernard (bernard_anty_spam_at_polbox.com)
Data: Sat 20 Sep 1997 - 18:51:41 MET DST

On Tue, 16 Sep 1997 16:25:34 GMT, dietrich_at_polbox.com (Dietrich)
wrote:

> Mam Caviara 21000, podzielonego na partycje 800 i 1300 MB,
>podlaczonego do plyty SOYO z BIOSem Award, uzywam Windows 95, ze
>sterownikami dysku dolaczonymi do plyty glownej, ustawienia w BIOSie
>wedlug danych producenta, nawet nie autodetect. Od pewnego czasu
>zaczal mi sie sypac. Polega to na tym, ze podczas pracy z okreslonymi
>programami z dysku zaczyna sie nagle wydobywac dosc dziwny oglos
>stukania, cos jakby ktos probowal wbic gwozdzia glowicami.

przypuszczalnie sa to nieudane powtorzenia do okreslonych sektorow
pliku ktory jest ladowany. Watpliwe to pocieszenie, ale wlasciciele
Caviar'ow sa czestymi sluchaczami tego terkotu, ktory zapowiada
uszczuplenie wielkosci ich dysku ;-)), choc czasami oznacza ze
szybciutki Caviarek zdechl z przeobrotowienia i ma walniety boot, lub
fat i mozesz go ... zreszta wiesz ...

>Nie pomaga
>nic, konieczny jest zimny reset.

moze probuj CTRL+ALT+DEL i zabij problematyczny proces, resety - a
szczegolnie te zimne, moga jedynie poglebiac sterte twoich problemow

> [...]
>"directory structure" - przy niektorych katalogach twierdzi, ze
>sektory sa uszkodzone i pyta sie czy przeniesc do dobrych, czego nie
>udaje mu sie wykonac no i oprocz surface test, ktory kopie sie juz na
>samym poczatku. Na dysk w takim stanie jest jednak sposob. Wystarczy
>wylaczyc komputer i poczekac jakies 10 minut. Po wlaczeniu wszystko
>jest ok. Wszystkie mozliwe testy przechodzi bez najmniejszego
>problemu.
> Czy ktos moglby mi wyjasnic co sie dzieje? Zaznaczam, ze nie
>jest to problem powodowany przez "niepewny" software,

i chyba masz racje, niepewny to tu jest twardziel, ktorego powinienes
sie jak najszybciej pozbyc ... WDC sa powszechnie znane jako dyski o
beznadziejnej jakosci, wiec unikanie dyskow tej firmy w przyszlosci
powinno zaoszczedzic ci mase nerwow.

>bo agent
>newsow ostatnio prawie nigdy nie jest w stanie zapisac na dysk
>sciagnietych wiadomosci.

jezeli prawidlowo go skonfigurujesz to zawsze pozostawi ci sciagane
newsy na dysku

Pozdrowienia - Bernard

jeżeli chcesz do mnie napisać musisz usunąć
fragment _anty_spam z mojego adresu.