Re: He, he The End

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 02 Aug 1997 - 02:11:12 MET DST

abra_at_polbox.com (Andrzej Abraszewski) writes:

> Zapis 1 K stosuje Microsoft (odsylam po roz wtory do lektury MS-DOS
> User's Guide !)

Nie wiem co ma do tego Microsoft i jakis jego guide.

> Tlumaczylem juz to, 1K wystarczy bo oznacza 1024 bajtow .

Albo 1024 czegokolwiek, np. bitow.

> Ale tak napisano w ich podreczniku. Oczywiscie, ze jest to blad
> kardynalny !.Format dyskietki to 1.44 M (wedlug mojej propozycji zapisu)
> lub 1.44 MB jak dotychczas.

Co Ty tak z tym podrecznikiem. Wierzysz im we wszystko? Bo ja raczej nie.

> i to i to. Przedyskutujmy to. Jesli 1 M bedziemy czytac jako EMBAJT to
> nie bedzieproblemu.

EMBAJT. No nie zartuj.

> Ale uklad SI nie dopuszcza przedrostak K i by M oznaczalo 2^20. Bo to
> przecie mega czyli milion.

Uklad SI nie dopuszcza takze innych jednostek, i da sie z tym zyc.
Akurat istniejaca konwencja jest wygodna, zrozumiala, uzywana na calym
swiecie, i jednoznaczna.

> Czyli co teoria spiskowa?

Nie teoria spiskowa, a zwykly fakt - po prostu producentom zalezy na
zyskach.

> .A szybkosci transmisji danych ?.Np.1Mb/s to
> milion czy 2^20 bitow/s.

A to roznie, ale zwykle 2^20. Z tym ze takie szybkosci transmisji
sa uzywane znacznie krocej niz dyski.

> Jak bedziemy to wysylac "paczkami" po 2^20 bitow (teoretycznie) to
> musimy to zapisac
> inaczej a jak bedziemy te bity zliczac (czestotliwosc) wowczas latwiej
> nam operowac sytemem dziesietnym i skorzystamy z miliona (przedrostek M
> - mega)

Tak, to pierwsze to bedzie np. HDLC, a to drugie - FM :(
Ale oczywiscie mozecie (->"musimy") zapisac to sobie dowolnie.

--
Krzysztof Halasa