Re: Monitor 15" CTX 1569S

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 01:09:36 MET DST

On 20 Apr 1997 20:59:47 +0200, KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej
Karpinski) wrote:

>Hm... Smiem twierdzic, ze wiekszosc usterek wystepuje w pierwszych dwoch
>tygodniach uzytkowania sprzetu.

Ale najczesciej na skutek niezgrania parametrow :-) Zgadzam sie -
sprzet ma prawo sie popsuc w pierwszych dwoch tygodniach, ale
jak drugi egzemplarz pada, to juz katastrofa :-).

>A widziales kiedys jak wracaja plyty glowne z reklamacji od ASUSa? A w
>srodku jest kartka ze wskazaniem ukladu ktory padl, zdjeciem wnetrznosci
>i opisem przypuszczalnej przyczyny uszkodzenia. Jest tez pouczenie zeby
>nie dotykac paluchami wnetrznosci ze wzgledu na ladunki elektrostatyczne
>i.. nowa plyta glowna.

I o to chodzi - usterkowosc ma byc ponizej 1%, a serwis nic nie
naprawia, tylko notuje co padlo. I przekazuje projektantom, zeby
zamiast 0.5% zrobili 0.05%.

>I nie jest wazne, ze kartki sa standardowe (widac
>ze maja ich powiedzmy 80 rodzajow i dolaczaja w zaleznosci od
>stwierdzonej usterki).

Hm, a moze po prostu dokladaja losowo?

>Btw. musza miec niezle urzadzenia do diagnostyki,
>bo podejrzewam ze testowanie polega na wsadzeniu w slot karty testujacej
>ew. podobnych urzadzonek zamiast procesora i SIMMow, wlaczenie calosci i
>po chwili jest wskazanie co padlo. Swego czasu widzialem taki tester do
>Spectruma ;) Niestety nie dane mi bylo pracowac w fabryce ASUSa ;->>>

Ze sie tak wyraze - standardowe wyposazenie.

>Urzadzenia elektroniczne takze sie naprawia. Nawet plyty glowne, dyski,
>karty grafiki. O.. ostatnio nabylem Barracude. Na elektronice widac pare
>polutowanych kabelkow. Podobnie mozna spotkac plyty glowne czy karty
>grafiki. Inna rzecz, ze nie jest to oficjalny obieg sprzetu i takie
>urzadzenia maja nizsze ceny.

Taki pewny bym nie byl. Moglo sie zdarzyc ze czegos zapomnieli lub
odryli, a na magazynie czeka 10tys plytak do montazu.
To sie doklada jeden kabelek, tylko ze to nie naprawa.

>To AB poszloby z torbami, a jak na razie nie zauwazylem by poszukiwali
>nowych serwisantow badz probowali wycofywac sie ze sprzedazy CTXow.

No coz, jak wiadomo co, to sie naprawia szybko. Nie wiem tez jaka maja
z dostawca umowe - byc moze takie 'dwudniowe' wcale nie sa na miejscu
naprawiane.

J.