Re: Monitor 15" CTX 1569S

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 20 Apr 1997 - 22:26:49 MET DST

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) writes:

> Btw. musza miec niezle urzadzenia do diagnostyki,
> bo podejrzewam ze testowanie polega na wsadzeniu w slot karty testujacej
> ew. podobnych urzadzonek zamiast procesora i SIMMow, wlaczenie calosci i
> po chwili jest wskazanie co padlo. Swego czasu widzialem taki tester do
> Spectruma ;) Niestety nie dane mi bylo pracowac w fabryce ASUSa ;->>>

Spectrumy byly robione troche inna technologia.
O ile wiem (sam sie tym nie zajmuje :) ), to obecne plyty glowne sa robione
w technice BIST (czy jak sie to tam nazywa, jest lepsza nazwa w tym
kontekscie, ale skleroza). Polega to na tym, ze wszystkie wieksze uklady
(chipset) maja tzw. sciezke krawedziowa, do/z ktorej za pomoca 4 sygnalow
mozna zapisywac/odczytywac dowolne stany dowolnych wyprowadzen (interface
szeregowy). Mozna takze np. ustawic stany i wykonac odpowiednia ilosc cykli
zegarowych. Cala plyta ma 4 testowe wyprowadzenia, bo sciezki wszystkich
scalakow sa polaczone szeregowo.

Bardzo sprytny patent. Bez wyjmowania scalakow ma sie wirtualny dostep do
(prawie) wszystkich ich wyprowadzen. No i tylko 4 punkty testowe.
Oczywiscie testy np. generatora zegarowego robione sa normalnie.

> Urzadzenia elektroniczne takze sie naprawia. Nawet plyty glowne, dyski,
> karty grafiki. O.. ostatnio nabylem Barracude. Na elektronice widac pare
> polutowanych kabelkow. Podobnie mozna spotkac plyty glowne czy karty
> grafiki. Inna rzecz, ze nie jest to oficjalny obieg sprzetu i takie
> urzadzenia maja nizsze ceny.

Roznie z tym jest. Czesto jest tak, ze cala seria np. dyskow ma takie
same kabelki, bo im cos nie wyszlo np. na plytce, albo w obliczeniach/
testach. I to nie sa zadne naprawiane dyski, a pelnowartosciowe, oficjalnie
sprzedawane.

--
Krzysztof Halasa