Re: Monitor 15" CTX 1569S

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 20 Apr 1997 - 20:54:58 MET DST

>Ale nie w pierwszych dwoch dniach :-). Co to za producent, ze nawet
>nie wlaczyl i nie sprawdzil.

Hm... Smiem twierdzic, ze wiekszosc usterek wystepuje w pierwszych dwoch
tygodniach uzytkowania sprzetu. Z tego tez powodu komputery wygrzewa sie
i zadna powazna firma nie oferuje skladanych napredce maszyn od reki czy
w ciagu kilku godzin. Komputer musi i powinien intensywnie popracowac
przed sprzedaza. Nawet Ocipus (podobno) tak robi.

Zwroc uwage, ze od momentu opuszczenia tasmy produkcyjnej sprzet byl
wieziony 15 srodkami transportu i przeszedl przez conajmniej kilku
dystrybutorow. A to oznacza wstrzasy, wilgoc i inne cholerstwa. Nawiasem
mowiac sposob zabezpieczania produktow i ilosc posrednikow po drodze to
tez pewnego rodzaju wykladnik jakosci produktu...

>Jak produkt dobry to serwisu nie ma :-) Widziales gdzies naprawiaczy
>plyt glownych?

A widziales kiedys jak wracaja plyty glowne z reklamacji od ASUSa? A w
srodku jest kartka ze wskazaniem ukladu ktory padl, zdjeciem wnetrznosci
i opisem przypuszczalnej przyczyny uszkodzenia. Jest tez pouczenie zeby
nie dotykac paluchami wnetrznosci ze wzgledu na ladunki elektrostatyczne
i.. nowa plyta glowna. I nie jest wazne, ze kartki sa standardowe (widac
ze maja ich powiedzmy 80 rodzajow i dolaczaja w zaleznosci od
stwierdzonej usterki). Btw. musza miec niezle urzadzenia do diagnostyki,
bo podejrzewam ze testowanie polega na wsadzeniu w slot karty testujacej
ew. podobnych urzadzonek zamiast procesora i SIMMow, wlaczenie calosci i
po chwili jest wskazanie co padlo. Swego czasu widzialem taki tester do
Spectruma ;) Niestety nie dane mi bylo pracowac w fabryce ASUSa ;->>>

Urzadzenia elektroniczne takze sie naprawia. Nawet plyty glowne, dyski,
karty grafiki. O.. ostatnio nabylem Barracude. Na elektronice widac pare
polutowanych kabelkow. Podobnie mozna spotkac plyty glowne czy karty
grafiki. Inna rzecz, ze nie jest to oficjalny obieg sprzetu i takie
urzadzenia maja nizsze ceny. Oczywiscie nie kazdy producent decyduje sie
na takie rozwiazania (nie widzialem poserwisowych ASUSow). Jeszcze inna
rzecz, ze nasi kochani handlowcy-biznesmeni nierzadko sprowadzaja takie
elementy i sprzedaja jako pelnosprawny sprzet. Poza tym monitor to nie
plyta glowna. Awaryjnosc plyt glownych jest zawsze dwa rzedy wielkosi
mniejsza. Sam wiesz dlaczego ;)

>Przeciez wyraznie pisze ze dowiedzial sie ze ostatnio [wszystkie] tak
>maja.

To AB poszloby z torbami, a jak na razie nie zauwazylem by poszukiwali
nowych serwisantow badz probowali wycofywac sie ze sprzedazy CTXow. A
reklamacje i naprawy dokonywane sa w czasie skonczonym. Nie wiem wiec,
skad takie rewelacje.

karpio