Re: Off topic: Linux vs M$ Bylo: SIEC w bloku!

Autor: Marx (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Fri 11 Apr 1997 - 08:19:34 MET DST

Lech Szychowski wrote:
> : z wykresami (a pod czym je zrobic),
> gnuplot jest swietny do tego celu.
ok, czy do wektorowki tez?

> : tabelkami,
> Zaklinanie ekstra tabelek jest mozliwe i w plain'ie, a LaTeX bardzo > ulatwa sprawe.
niezbyt rozumiem - jakie zaklinanie? poe Wordem po prostu wstawiam i
mam, dowolne obramowanie, laczenie komorek w poziiomie, nic nie zaklinam

> : rysunkami (tez czym je rysowac)
> Czyms, co umie wyeksportowac eps'a.
powiedzmy ze sie da, choc moze byc potrzebny konwerter - Word czyta
wiekszosc formatow bitmapowych

> : przy uzyciu roznych czcionek (ile polskich czcionek ma Linux?)
> Sporo. IMHO calkowicie wystarczajaco do zlozenia pracy magisterskiej, > ktora
> przeciez nie ma byc lista/demonstracja czcionek, prawda? :)
racja, a ile to jest to sporo? 5, 10 ,50?

> : z automatycznym spisem tresci, wypunktowaniami, automatycznymi > spisami
> : rysunkow i skorowidzem,
> Sa pakiety makr, ktore to robia calkiem zacnie.
ok, choc rozwiazania w Wordzie sa wbudowane i w takim razie moga byc
lepsze - ale zalozmy ze to wystarczy

> : ze sprawdzeniem pisowni dobrym polskim slownikiem
> Z tym - AFAIK - bedzie nieco gorzej. Ale spytaj ludzi z GUST'u, bo ja > nie
> jestem w tej dziedzinie zadnym autorytetem.
to dosc wazna rzecz, taki slownik. tak wiec tutaj duzy minus.

> ; oraz oczywiscie z wydrukowaniem w kolorze na dowolnej drukarce?
> Np. Seikosha GP-50? ;)))
np HP690 bo taka mam - zreszta nie bede zlosliwy - kwestia driverow dla
Linuxa dla sprzetow malo znanego (np Plustek) bedzie chyba jego slaba
strona, ale w zasadzie nie ma to wiekszego znaczenia

> Masz racje nie wierzac, ze to wszystko jest mozliwe - bo byc moze nie > jest.
> Natomiast jakosc estetyczna/typograficzna pracy, ktora zlozysz w TeX'u, ma
> wszelkie szanse pobic na glowe to, co stworzysz w Wordzie.
a czy jest cos co potrafi Tex, a czego nie potrafi Word? Bo jesli chodzi
o jakosc estetyczna/typograficzna, to w nowym Wordzie jest duzo
elementow DTP, wiec moze w porownaniu z nim Tex nie wypada juz tak
dobrze?

> Hint: radze pamietac, dlaczego i po co powstal TeX :)
juz wiem (uprzejmie objasnil mnie Jarek), ale sam cel nie gwarantuje
jego wykonania - patrz np.Fiat 125p

--
Marek Nazarko
mailto:mna_at_csbi.katowice.pl (CSBI S.A. BHT Katowice)