Re: Off topic: Linux vs M$ Bylo: SIEC w bloku!

Autor: Pawel Komos (cmos_at_szc.ternet.pl)
Data: Fri 11 Apr 1997 - 22:40:00 MET DST

Marx <mna_at_csbi.katowice.pl> napisał(a) w artykule
<334DD7F6.4F6C_at_csbi.katowice.pl>...
> Lech Szychowski wrote:

[--CIACH--]

> a czy jest cos co potrafi Tex, a czego nie potrafi Word? Bo jesli chodzi
> o jakosc estetyczna/typograficzna, to w nowym Wordzie jest duzo
> elementow DTP, wiec moze w porownaniu z nim Tex nie wypada juz tak
> dobrze?

Przepraszam, ze sie wtracam. Nie pracowalem w TEXie ale wedlug mojej wiedzy
jest jedna zasadnicza rzecz rozniaca Worda od DTP. Jest to sposob
wyrownywania linii do obu stron. Otoz edytory tekstowe (w tym Word)
rozciagaja odstepy pomiedzy wyrazami, a DTP _obowiazkowo_ zostawia stale
odstepy miedzy wyrazami a rozciaga odstepy pomiedzy literami. Program bez
tego nie ma prawa nazywac sie DTP. TEX zdaje sie to ma. Word nie ma i
dlatego wlasnie zmiana drukarki powoduje z nim zmiane formatowania, a
dokumenty przygotowane Wordem nie osiągają wyglądu dokumentów
przygotowanych programem DTP.

--
Pozdrowienia