Re: Off topic: Linux vs M$ Bylo: SIEC w bloku!

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Thu 10 Apr 1997 - 17:34:22 MET DST

Marx <mna_at_csbi.katowice.pl> wrote:

: Swoja droga jestem ciekaw czy Linux i reszta (TeXy i inne) poradza sobie
: z np zlozeniem i wydrukowaniem pracy magisterskiej

Poradza. Sa dowody.

: z wykresami (a pod czym je zrobic),

gnuplot jest swietny do tego celu.

: tabelkami,

Zaklinanie ekstra tabelek jest mozliwe i w plain'ie, a LaTeX bardzo ulatwa
sprawe.

: rysunkami (tez czym je rysowac)

Czyms, co umie wyeksportowac eps'a.

: przy uzyciu roznych czcionek (ile polskich czcionek ma Linux?)

Sporo. IMHO calkowicie wystarczajaco do zlozenia pracy magisterskiej, ktora
przeciez nie ma byc lista/demonstracja czcionek, prawda? :)

: z automatycznym spisem tresci, wypunktowaniami, automatycznymi spisami
: rysunkow i skorowidzem,

Sa pakiety makr, ktore to robia calkiem zacnie.

: ze sprawdzeniem pisowni dobrym polskim slownikiem

Z tym - AFAIK - bedzie nieco gorzej. Ale spytaj ludzi z GUST'u, bo ja nie
jestem w tej dziedzinie zadnym autorytetem.

; oraz oczywiscie z wydrukowaniem w kolorze na dowolnej drukarce?

Np. Seikosha GP-50? ;)))

: Szczerze mowiac nie wierze w to, ale moze sie myle.

Masz racje nie wierzac, ze to wszystko jest mozliwe - bo byc moze nie jest.
Natomiast jakosc estetyczna/typograficzna pracy, ktora zlozysz w TeX'u, ma
wszelkie szanse pobic na glowe to, co stworzysz w Wordzie.
Hint: radze pamietac, dlaczego i po co powstal TeX :)

--
	Leszek.