Re: MMX+kooprocesor

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 04:19:06 MET DST

On 1 Apr 1997 21:19:19 +0200, Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) wrote:

>nie wiem skad Ci sie wzielo to przekonanie ze mmx to "operacje na
>poczczegolnych bitach". Podstawa mmx jest rownolegle wykonywanie
>operacji arytmetycznych na wektorach czyli w uproszczeniu na kilku
>liczbach rownoczesnie. Daje to rzeczywiste korzysci wlasnie
>w aplikacjach multimedialnych, w ktorych bardzo czesto trzeba
>wykonywac jakas operacje na ciagu liczb (pixeli ekranu czy probek
>zdigitalizowanego dzwieku) w ktorych do obliczania wartosci kolejnej
>nie jest potrzebna znajomosc wyniku z poprzedniej - idealna sytuacja
>do przetwarzania rownoleglego.

Z pobieznej lektury, prawda. Ale przeciez dokladnie takie efekty daja
operacje logiczne w innych procesorach plus mozliwosc swobodnego
ustawiania/testowania kazdego bitu (a w Intelach przewijaj do
upojenia!). Jedno mnie zaskoczylo - dlaczego na rejestrach FPU?
Pokretne toto... jak Intel.
A w ogole to chyba wiekszy slogan reklamowy od osiagniecia
technicznego (przelomu to ja tu nie widze, dolozyli troche sensownych
instrukcji i dobrze). Przeciez dotychczasIntel byl wyjatkowo
niewdziecznymprocesorem do obrobki obrazu, wlasnie przez brak pewnych
instrukcji - jednak motorola duzo lepiej sobie z tym radzila (dlaczego
w DTP ludzie wola makowki?)

Darek

P.S. A dalem glos, bo wkurza mnie jak ktos naczyta sie reklam i
zachowuje jak szef dzialu marketingu Intela! Ja tylko zadawalem
pytania, a nawiedzeni czciciele "technologii" MMX jechali z pyskiem...

Darek