Re: MMX+kooprocesor

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 20:13:53 MET DST

Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_ite.waw.pl> wrote:
: On 1 Apr 1997 21:19:19 +0200, Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) wrote:
: >nie wiem skad Ci sie wzielo to przekonanie ze mmx to "operacje na
: >poczczegolnych bitach". Podstawa mmx jest rownolegle wykonywanie
: >operacji arytmetycznych na wektorach czyli w uproszczeniu na kilku
: >liczbach rownoczesnie. [...]

: Z pobieznej lektury, prawda. Ale przeciez dokladnie takie efekty daja
: operacje logiczne w innych procesorach plus mozliwosc swobodnego
: ustawiania/testowania kazdego bitu (a w Intelach przewijaj do
: upojenia!).

Chyba myslisz ze jak grafika, to tylko czarno-biala, 1bit/pixel.
MMX to przede wszystkim instrukcje mnozenia, dodawania i maskowania,
na kilku danych na raz.

: Jedno mnie zaskoczylo - dlaczego na rejestrach FPU?
: Pokretne toto... jak Intel.

Nie - to piekny pomysl. Dzieki niemu przy przelaczaniu zadan dotychczasowe
systemy operacyjne, co o MMX nie maja pojecia, zachowuja stan jednostki
MMX.

: A w ogole to chyba wiekszy slogan reklamowy od osiagniecia
: technicznego (przelomu to ja tu nie widze, dolozyli troche sensownych
: instrukcji i dobrze).

Tez mi sie tak wydaje. Ale jak sam widzisz - sukces firmy zalezy od szumu,
a nie od jakosci produktu. Przykre.

: Przeciez dotychczasIntel byl wyjatkowo
: niewdziecznym procesorem do obrobki obrazu, wlasnie przez brak pewnych
: instrukcji - jednak motorola duzo lepiej sobie z tym radzila (dlaczego
: w DTP ludzie wola makowki?)

Raczej dlatego ze software lepszy, i nigdy nie bylo bariery 64KB,
a kazdy obrazek ma wiecej.

Potrafisz uzasadnic jakie rozkazy w Motorolce ulatwialy obrobke grafiki i
dlaczego?

J.