Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_ux.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 11 Mar 1997 - 21:30:11 MET

Gregorio Kus wrote:

> Ja jestem z wyksztalcenia matematykiem wiec z przyzwyczajenia
> w przypadku braku dowodu jakiegos twierdzenia, zamiast tracic
> czas na proby jego udowadniania (czy obalania) zazwyczaj zaczynam
> od sprawdzenia go na warukach brzegowych - tam najczesciej "wysiada".
> Poniewaz nie jestem zwolennikiem relatywizmu moralnego (ktory zawsze
> prowadzi do braku jakiejkolwiek moralnosci) rowniez rozumowania
> etyczne sprawdzam na warunkach brzegowych i jesli mi na nich nie dziala,
> to odrzucam je nawet jesli gdzies "w srodku przedzialu oznaczonosci"
> wydaja sie dzialac.
> [...]
To ci odpowiem jak matematykowi.
Jezeli na podstawie ekstrapolowania jakiejs funkcji do warunkow
brzegowych chcesz wnioskowac o tym, jak ona sie zachowuje "w srodku
przedzialu", to ta funkcja musi byc co najmniej ciagla (a w zasadzie
nawet rozniczkowalna...)
Przejscie miedzy skopiowaniem programu, a kradzieza samochodu itp. IMHO
nawet nie jest ciagle. Obawiam sie nawet, ze moga tam byc jakies
osobliwosci po drodze...
Wiec twoje porownanie jest do bani.

--
Pozdrowienia,