Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sat 08 Mar 1997 - 11:05:26 MET

On Sat, 8 Mar 1997 07:14:23 +0100 (CET), Robert Slawinski wrote:

>nie popieram piractwa, ale staram sie jakos usprawiedliwic przez
>zrozumienie zjawiska.
>w jakims liscie pisales cos o checi bycia ochroniazem i walnieciu
>jakiegos goscia i zabraniu mu pistoletu. zastanow sie co porownujesz.
>a moze to znowu autoironia.<rs>.

nie, to nie byla autoironia.
  Ja jestem z wyksztalcenia matematykiem wiec z przyzwyczajenia
 w przypadku braku dowodu jakiegos twierdzenia, zamiast tracic
czas na proby jego udowadniania (czy obalania) zazwyczaj zaczynam
od sprawdzenia go na warukach brzegowych - tam najczesciej "wysiada".
  Poniewaz nie jestem zwolennikiem relatywizmu moralnego (ktory zawsze
prowadzi do braku jakiejkolwiek moralnosci) rowniez rozumowania
etyczne sprawdzam na warunkach brzegowych i jesli mi na nich nie dziala,
to odrzucam je nawet jesli gdzies "w srodku przedzialu oznaczonosci"
wydaja sie dzialac.
  Komus moze sie wydawac z gruntu glupie porownanie kradziezy
samochodu (czy danie w leb policjantowi aby wejsc w posiadanie gwera)
do skopiowania programu, ale to sa wlasnie warunki brzegowe dla
rozumowan uzasadniajacych bezprawne uzytkowanie jakiegos programu
dla zapewnienia sobie lepszej pracy.
  W zwiazku z powyzszym Twoje zalecenie "zastanow sie co porownujesz"
uwazam za zwyczajnie obrazliwe. Ja WIEM co porownuje.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi