Re: Dygresja - 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Marcin Jedrysiak (jedrys_at_it.com.pl)
Data: Tue 11 Mar 1997 - 21:36:34 MET

Jacek Pietraszek <pmpietra_at_cyf-kr.edu.pl> napisał(a) w artykule
<5g4ade$cce_at_info.cyf-kr.edu.pl>...
> Jaroslaw Rafa (raj_at_ux.wsp.krakow.pl) wrote:
> : Znasz troche logike? Wiesz co to jest warunek konieczny, a co warunek
> : wystarczajacy?
> : Wiec oczywiscie, znajomosc wymienionego przez Ciebie (badz innego)
softu
> : niewatpliwie nie jest warunkiem *wystarczajacym* do tego, aby odnosic
> : sukcesy zawodowe w odpowiedniej dziedzinie, ale IMHO jest warunkiem
> : *koniecznym*.
>
> Nie moge sie z Toba zgodzic. Znajomosc tych programow
> nie jest wedlug mnie, ani warunkiem koniecznym, ani
> wystarczajacym. Srednio zaawansowani uzywaja nieco
> innego oprogramowania, bardziej hermetycznego i... bardziej
> matematycznie poprawnego niz Derive, Matlab, czy
> Mathematica (tak, tak, nawet ona daje knoty). A ci
> najbardziej zaawansowani maja swoich "murzynow"
> [...]
Tu sie zgodze. Na studiach uczono mnie wytrwale Statgrafa (taki programik
do robienia obliczen statystycznych) i bylem dumny i blady, ze w koncu
umiem go obslugiwac. Pozniej poszedlem do pracy i jak zobaczylem programy,
ktorych tam uzywali, to zbladlem. Niestety nie dalo sie tego spiracic ;-) ,
bo po pierwsze zabezpieczone kluczem sprzetowym, po drugie instalacja tylko
przez pracownika odpowiedniej firmy (brak wersji instalacyjnej), a po
trzecie dokumentacja programu w ogromnym segregatorze, ktorej nikomu nie
chcialoby sie kserowac.

Pozdrawiam,

--
Marcin Jedrysiak