Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Fri 07 Mar 1997 - 10:50:28 MET

Krzysiek Marciniak <froggy_at_tme.szczecin.pl> wrote:

: popadajmy w skrajnosci z Mercedesami. O ile w przypadku korzystania z
: pirackiego oprogramowania przez firmy komercyjne porownanie do kradzenia
: Mercedesow moze byc trafne, to dla ucznia technikum czy liceum ktoremu
: rodzice nierzadko daja ostatnie grosze na kompa moze byc raczej
: nieadekwatne - czy bedzie uzywal MS Worda czy nie to nie zaplaci za niego
: bo nie bedzie go na niego stac. Za to gdy ten technik zacznie zarabiac lub

Wlasnie, wlasnie - a propos tych "ostatnich groszy na kompa". Nie wydaje Ci
sie, ze bardzo czesto jest tak, ze Ci sami ludzie, ktorzy nie zamierzaja
wydac na leglany soft ani grosza "bo to takie drogie, a ja malo zarabiam",
nie maja zadnych zahamowan, jesli idzie o zakup kolejnych nowinek
sprzetowych? Ilu z nich ma juz maszyny klasy p150 z 32MB RAM i 2GB dysku,
Matrox'em, GUS'em itp?

: Nie dla kazdego komputer jest zabawka, czasem jest drogim narzedziem
: edukacji.

Wiesz, tak samo jest w USA (na sytuacje w ktorym powolywano sie juz
w tym watku) ze studiami: sa drogim sposobem edukacji. Ale jakos
nikogo nie dziwi, ze za porzadne studia (szczegolnie prawnicze czy
medyczne) musi sie wylozyc solidna sume.

: Czy dlatego ze musze zrobic plytke drukowana musze kupowac
: komercyjne oprogramowanie np. Protela za grube miliony.

A nie ma na rynku nic shareware z tej dziedziny? Pytam, bo sie na tym
zupelnie nie znam... :)

: Jak w takim razie jest z ta bezplatna edukacja - moja praca dyplomowa
: kosztowac mnie bedzie jakies 6,5 mln starych zlotych, mnostwo
: nieprzespanych nocy i prawdopodobnie (jescze nie wiem) oblana mature

Hmm... To proponuje jeszcze, zeby studenci np. informatyki zaczeli
narzekac, ze ich studia sa niby bezplatne, za to ksiazek do nauki tego,
czego sie potrzebuja nauczyc, nie mozna kupic taniej niz $40 za sztuke.

Ja nie twierdze, ze ukradzenie programu to to samo, co ukradzenie
Mercedesa. Znacznie bardziej podoba mi sie analogia z przespaniem sie
z cudza zona - tez niby wszystko jest OK, dopoki nie chodzi o kogos
sypiajacego z moja zona :)

--
	Leszek.