Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: jstopa_at_bear.com
Data: Sat 08 Mar 1997 - 21:05:37 MET

In article <01bc29c4$c8edfca0$418dccc2_at_default>,
  "Krzysiek Marciniak" <froggy_at_tme.szczecin.pl> wrote:

>... Za to gdy ten technik zacznie zarabiac lub
> zalozy wlasna firme powie: Word - kiedys go uzywalem - bardzo dobry program
> i zaplaci za niego.

Niestety, jest ciagle ta sprawa moralna, a raczej wplyw na innych.
Dokladajac cegielke do korzystania/rozprowadzania nielegalnego
(darmowego) softwareu sprawiamy wrazenie na innych, zwlaszcza tych nie
znajacych sie na tym, iz ten software to w sumie cos takie za (pol-)
darmo. Tlumaczac na realia zyciowe, a po co ma ktos
inzynierom/programistom placic wiecej, przeciez jakby co to zawsze da sie
jakis program "zdobyc". A skoro te programy sa takie "tanie" to niby
dlaczego ludzie pracujacy z nimi maja wiecej zarabiac?

A nie jest tak?

Innymi slowy ten twoj technik owszem bedzie zarabiac, ale grosze! Mysle,
iz w Polsce jest ciagle wiecej ludzi, ktorzy chetniej wydadza $200,000 na
dom niz software. No bo dom, to inwestycja, a software? Phhh! I to jest
ta druga strona medalu.

Ta sprawa "moralna" ma niestety dlugofalowy wplyw na nasze kieszenie. Hm,
przynajmniej tych, ktorzy z dzialalnosci w tej branzy chca utrzymac swoja
rodzine. W Polsce.

>...A poza tym czy lubisz kupowac kota w worku i kupowac
> cos co bedzie tobie nie potrzebne lub przynajmniej duzo na wyrost.

Owszem, do tego ceu sluza "demo", pokazy, targi, literatura, biura
sprzedazy, prawo zwrotu wadliwego towaru, itd.

> Nie dla kazdego komputer jest zabawka, czasem jest drogim narzedziem
> edukacji. Czy dlatego ze musze zrobic plytke drukowana musze kupowac
> komercyjne oprogramowanie np. Protela za grube miliony. Jak w takim razie
> jest z ta bezplatna edukacja - moja praca dyplomowa kosztowac mnie bedzie
> jakies 6,5 mln starych zlotych, mnostwo nieprzespanych nocy i
> prawdopodobnie (jescze nie wiem) oblana mature z polskiego, zatem jeszcze
> jeden rok(na szczescie do wojska nie pojde bo dostalem kat. D)

Zycie nie jest proste i nic nie jest za darmo i bez wysilku. Spodziewam
sie, iz jezeli chcesz cos osiagnac, to bedziesz mial sporo tych
nieprzespanych nocy. Nie ludz sie.

Janusz