Re: Argumenty: Co zamiast Windows 95?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 02 Mar 1997 - 13:31:43 MET

lbajon_at_sgh.waw.pl (=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Bajo=F1ski?=) wrote:
>Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
>

>/> >Nie uda=3DB3o mi si=3DEA pod WINE (bo chyba o nim piszesz) =
>uruchmi=3DE6 nic
>/> >bardziej skomplikowanego ni=3DBF 100KB gierka pod Win 3.1, ju=3DBF =
>nawet na
>/> >gierkach z EB si=3DEA wykrzacza :(,
>/>=20
>/> a stefanowi word6 dziala :)))))

>Polski czy Angielski ?

Polski. Zreszta raczej spytaj stefana. adres przesylam prywatnie.
w tej chwili nie jestem do konca pewien, ale wydaje mi sie ze polskie
znaki byly. dawalo sie pisac itp/itd. czy drukowac, nie wiemy :)))

>Dzia=B3a, czy daje si=EA uruchomi=E6 (mi daje si=EA uruchomi=E6 Ami Pro =
>3.0 PL

dziala. tylko jest 'maly' problem. OLE jeszcze nie dziala. nie dorobili.

>ale nic w nim nie mo=BFna zrobi=E6 - brak ikonek itp, uruchamia si=EA =
>jakie=B6
>10 min)

co ???!!!???? jemu na 486/100 uruchamia sie ponizej 3 minut. a ramu
ma niewiele. chyba 12mb .

>Dzia=B3aj=B1 polskie litery ?

tego do konca nie jestem pewien. juz nie pamietam.

>/> fakt. word6 to prymitow w porownaniu np. z wordperfect.
>
>Czy kto=B6 widzia=B3 w Polsce tego WordPerfecta, ile kosztuje i czy
>obs=B3uguje polskie znaki ???

jesli word perfect nie obsluguje polskich znakow,o to daje sie mu to
zdefiniowac. obecnie wlascicielem wordperfecta jest corel corp.
wypuscili pakiet perfect office.

>/> >/> 16.latwosc uzytkowania
>
>/> a niech pisza. powiedz mi jakie moga byc trudnosci z uzytkowaniem
>/> porzadnie skofigurowanego linuxa z Xwindow, kiedy moze przy tym =
>linuxie
>/> siasc nawet malpa, i tylko klepac mysza po ikonach ?
>
>Tylko jeszcze musi mie=E6 w co klepa=E6 :(

Jak sie ustawi, to ma w co klepac :) konfiguracja goodstuffa nie jest
az tak strasznie trudna :))))

>/> >Zgoda poza pierwszym - komputer do pracy to to nie jest, raczej do
>/> >nauki administrowania Unixem.
>/> mozesz uzasadnic ?
>
>Brak softu, to si=EA powoli zmienia, ale bardzo powoli, no chyba =BFe =
>kto=B6
>jest programist=B1, albo korzysta ze specjalistycznych pakiet=F3w i ma
>szcz=EA=B6cie =BFe takie ma pod L - np MatLaba.

ok. pisanie pism ? latex + lyx . co do reszty, musialbym sie zastanowic.

>/> coz. staroffice mi sie podoba :))))
>
>Czy=BFby=B6 mia=B3 Motifa ???, czy spiraci=B3e=B6 / shakowa=B3e=B6 =
>wczesn=B1 wersj=EA
>beta ???

motifa to ja nie mam. szkoda. dzialala mi wczesniejsza stara wersja,
ktora byla dystrybuowana ze starofficem. tylko ze byla schowana. przyznaje
sie bez bicia, skasowalem. wyprobowuje wersje pod OS/2 a do nich
motifa nie trzeba. sorry za niescislosc.

>/> gry nie wymagaja takiej wielozadaniowosci. zawsze jest mozliwosc
>/> pozostawienia sobie partycji dosowej, i odpalanie DOZ'a do gier.

>Chcia=B3e=B6 oczywi=B6cie powiedzie=E6, =BFe gry bardzo s=B3abo znosz=B1
>wielozadaniowo=B6=E6 ;)

zalezy jakie. quake spisuje sie nadzwyczaj dobrze :))))))
bo pozostale, pod wzgledem programistycznym sa kompletnym prochnem.

>/> na przyklad czego sie nie da zrobic mysza ?
>Tu ju=BF ci inni dobitnie wyja=B6nili ;)

skomplikowana skladnia polecen ? a co komu szkodzi napisac kawalek
glupiego skryptu i podstawic pod ikone ? uzytkownik wcale nie musi
znac tych nadzwyczaj skomplikowanych polecen.

>/> >7) Nie ma polskiej wersji Linuxa
>/> ale angielska daje sie dosyc latwo spolszczyc. z windoZem tak latwo =
>nie jest.

>Bez przesady, je=B6li kompilacj=EA wszystkich pakiet=F3w nazywasz prost=B1
>metod=B1 to ja dzi=EAkuje za takie proste metody :(

dobra. co chcesz spolszczac. polecenia ? przeciez to bez sensu.
interface uzytkownika ? a to jak najbardziej.

>/> >8) Niekt=3DF3re programy s=3DB1 rozprowadzane wy=3DB3=3DB1cznie w =

>Jednak jest spora przepa=B6=E6 mi=EAdzy umiej=EAtno=B6ci=B1 odpalenia =
>setup.exe od
>skompilowania programu ...

co nie zmienia faktu, ze dla wielu nawet przepasc o nazwie setup.exe
jest nie do pokonania. wiec jaka roznica ? :)))

>Wa=BFniejsz=B1 wad=B1 jest "upierdliwo=B6=E6" wi=EAkszo=B6ci program=F3w,=
> to =BFe trzeba
>czyta=E6 tony manuali zanim pozna si=EA jaki=B6 program na tyle aby
>cokolwiek w nim zrobi=E6 :( a r=F3wnie=BF brak unifikacji interfejsu i
>obs=B3ugi jaki daje Win :(
>
> LUKE

coz. musze sie z toba zgodzic. ale od czego siec ? jak naprawde nie ma komu
pomoc, to nie ma wyboru. musisz czytac manuale.