Re: Argumenty: Co zamiast Windows 95?

Autor: Tomasz Stafinski (stefan_at_ds3pc76.pol.lublin.pl)
Data: Mon 03 Mar 1997 - 02:03:56 MET

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> writes:

Skoro mnie wywołano, to odpowiadam:

> Polski. Zreszta raczej spytaj stefana. adres przesylam prywatnie.
> w tej chwili nie jestem do konca pewien, ale wydaje mi sie ze polskie
> znaki byly. dawalo sie pisac itp/itd. czy drukowac, nie wiemy :)))
Działa wersja polska, a raczej działała, bo trzeba trafić na odpowiednią
wersją WINE (i to bynajmniej nie najnowszą). Polskie znaki na pewno da
się uzyskać - trzeba tylko napisać własną mapę klawiszy (z wine jest
np. czeska). Czy działa drukowanie - też nie wiem - podobno są z tym
problemy. Nie działa OLE a i czcionek True Type nie da się uzyskać
w prosty sposób - normalnie tylko czcionki X-owe. Ale da się to obejść
- jest programik do używania True Type'ów pod X-ami.

> dziala. tylko jest 'maly' problem. OLE jeszcze nie dziala. nie dorobili.

> co ???!!!???? jemu na 486/100 uruchamia sie ponizej 3 minut. a ramu
> ma niewiele. chyba 12mb .
Nono - nie 100 tylko 120 ;). Word z Wine uruchamiał się na pewno poniżej
trzech minut.

Nie wspominając o LaTeXu. :)))

> jesli word perfect nie obsluguje polskich znakow,o to daje sie mu to
> zdefiniowac. obecnie wlascicielem wordperfecta jest corel corp.
> wypuscili pakiet perfect office.
Jeśli X-y obsługują polskie znaki to i Word Perfect będzie je obsługiwał.
Przecież nawet wsindowsiany może je kodować w ISO-8859-2. Nie sądzę więc,
żeby pod Linuxem był z tym problem.
Jeśli chcesz szczegółów to odsyłam do caldery - http://www.caldera.com

> Jak sie ustawi, to ma w co klepac :) konfiguracja goodstuffa nie jest
> az tak strasznie trudna :))))
A na przykład TkDesk? Ikony na desktopie, trashcan i takie tam wodotryski.
Ja co prawda z tego nie korzystam bo i po co, ale jeśli ktoś lubi...

Albo Mathematicę. Albo Microstation'95. Ale ja i tak ze zrozumiałych
względów wolę darmowe oprogramowanie - np. Octave, który to program
uruchamia większość m-plików z matlaba.

> ok. pisanie pism ? latex + lyx . co do reszty, musialbym sie zastanowic.
Pisanie pism? LaTeX bez LyXa... dużo więcej daje się z niego wycisnąć.

> skomplikowana skladnia polecen ? a co komu szkodzi napisac kawalek
> glupiego skryptu i podstawic pod ikone ? uzytkownik wcale nie musi
> znac tych nadzwyczaj skomplikowanych polecen.
Zniku, chciałoby Ci się??? :)

Wszystko zależy co rozumiesz przez polską wersję. Fvwm-a można spolszczyć
w 15 minut, większość programów pod X-y również (spróbuj na przykład
spolszczyć Windzianą wersję Netscape'a - a w Linuxie wszystko w jednym
pliku tekstowym...). To właśnie uważam za jedną z ważniejszych zalet
Linuxa (Unixa w ogólności) - że wszystko mogę skonfigurować (zmienić)
w zasadzie tylko przy użyciu edytora ASCII.

> dobra. co chcesz spolszczac. polecenia ? przeciez to bez sensu.
> interface uzytkownika ? a to jak najbardziej.
Jedyne co przydałoby się po polsku to dokumentacja i manuale. Komunikatami
jądra zdaje się, że ktoś się już zajął (jakiś patch). Dla mnie w zupełności
wystarczy, że mam bez problemu polskie czcionki i klawiaturę na konsoli,
pod X-ami i TeXem.

Jeśli wszystko jest napisane w README. Zazwyczaj ogranicza się to do
wpisania "make" i ewentualnie "make install". A czy to takie trudne?

> co nie zmienia faktu, ze dla wielu nawet przepasc o nazwie setup.exe
> jest nie do pokonania. wiec jaka roznica ? :)))
hłehłehłe...

Jak chcesz to Ci założę interfejs kropka w kropkę jak Win95 (no, może
bez folderów), lub jak Workbench w amidze, lub taki jak w MacOSie.
Pełna dowolność. I szczerze mówiąc wolę to od ograniczeń w konfiguracji
wyglądu interfejsu windy.
Każdy może sobie założyć Window Manager taki, do jakiego się przyzwyczaił.
W windzie jest podobnie, pod warunkiem, że będzie to interfejs Windy :))> >

> coz. musze sie z toba zgodzic. ale od czego siec ? jak naprawde nie ma komu
> pomoc, to nie ma wyboru. musisz czytac manuale.
Które zresztą nie są wcale takie nieprzystępne...

> | Grzegorz Szyszlo mailto:ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl |
P.S. Jeśli poszło dwa razy to przepraszam...

* Stefan            Tomasz Stafiński *
* mailto:stefan_at_pluton.pol.lublin.pl *