Re: K5 133

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 20 Jan 1997 - 08:40:58 MET

grab_at_shaco.pl (CADENCE) wrote:

>Mialem przez jakis czas AMD PR133. Gralem, uzywalem prg. uzytkowych,
>bawilem sie pod windowsem, renderowalem pod 3DStudio i LightWave.
>Teraz mam P133 Intela i WSZYSTKIE te rzeczy przyspieszyly!!!! I to
>calkiem mocno!!!!
>Wedlug praktycznie wszystkich testow wychodzilo, ze AMD jest szybszy
>od Intela. To jest fakt. Ale mnie to raczej nie interesuje, skoro
>widze, ze wszystko chodzi szybciej niz na AMD!!!

Ja takich testow nie robilem, ale zdaje sie ze wszystkie plyty sa przystosowane
do inteli. przez to intel bedzie chodzil praktycznie wszedzie. AMD, Cyrix i
inne niestety sa bardziej wybredne, i wlasnie z tego powodu zdecydowalem
sie na intela. co do szybkosci, faktycznie nie mam zielonego pojecia.
Przy okazji mam pytanko. to byl faktycznie AMD PR133 czy moze AMD PR133+
tzn. ze niby to pracuje z szybkoscia intela 133 a zegar ma faktycznie slabszy ?
Ciekaw jestem jak wypadaja porownania procesorow jesli wezmiemy pod uwage
faktyczne czestotliwosci zegarkow. do tej pory operuje sie jakimis
cudami 133+ , 100+, 150+ i tym podobne badziewia.

Choc fakt faktem, w gornej partii czestotliwosci sa produkowane
wylacznie intele.

>Ludzie!!! Apeluje!!! Zanim kupicie, dobrze sie zastanowcie! Pojdzcie
>do kolegi zobaczcie jak chodza programy, a nie jakie liczby pokazuja
>sie w programach do testowania predkosci!!!!

bardzo dobra propozycja.

>Fakt, ze AMD jest tanszy... ale jest WOLNIEJSZY od Intela pod KAZDYM
>wzgledem!!!!!

Tak sie sklada ze nie kazdy potrzebuje rakiety. AMD czy Cyrix moze byc
dobrym wyborem, jesli bym mial wybierac (ograniczona kasa) AMD/Cyrix plus
porzadna plyta, albo plyta noname (niewazne ze chipset intel) plus proc.intel.
Te drugie spotkalem bardzo czesto i sie sypia jak glupie.

>Z Cyrixem 120 MHz (PR 150+), to jest tak, ze jest on mniej wiecej
>porownywalny z AMD PR133. Ale jesli jakis program (np. gierka) kozysta
>mocno z koproca, to Cyrix wymieka!!!!

Nie od dzisiaj wiadomo, ze tylko intel ma porzadnego koproca. w tych innych
koproc tylko liczy. w intelu szybko liczy.

>To sa wylacznie moje wlasne doswiadczenia z tymi procesorami... Duzo
>zalezy jeszcze od calej konfiguracji... Ale te roznice miedzy AMD a
>Intelem to ja widzialem u siebie, po wymianie TYLKO procesora!!! Wiec
>sa raczej wiarygodne...

moze cos bardziej rozrywkowego...... Quake. gra, ktora bardzo mocno
wykorzystuje koproca. na intelach dziala naprawde bardzo plynnie,
nawet w podwyzszonych czestotliwosciach. na AMD czy Cyrix da sie grac.
taka jest roznica wizualna.

>Wybor pozostawiam Wam... pewnie i tak oststecznie zadecyduje cena!!
>I nie sugerujcie sie wynikami programow testujacych!!!!!!!!!!!

No wlasnie. Dlatego polecam w pierwszej kolejnosci kupic normalna plyte
a nie jakis noname z chipsetami intela.