Re: Internet, jedno gniazdo a dwa kopmutery

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 14:46:35 MET

In pl.comp.pecet Pawel Babut <pawb1282_at_wsb-nlu.nowy-sacz.pl> wrote:
: Niestety w scianie jest tylko jedno gniazdo a mam dwa komputery i na obu
: chcialbym
: podlaczyc internet. Na jednym z komputerow zainstalowalem WinNT 4.0
: Workstation
: i bez zadnych problemow podlaczylem do karty sieciowej kabel i ustawilem
: polacznie z domena serwera NT 4.0 z ktorego dostaje IP. Zadzialalo
: slicznie.
: Natomiast nie wiem jak zrobic zeby drugi komputer tez byl w internecie.

1. Pogon kogo trzeba, zeby pociagnal nastepny kabel.
2. Kabel ma 4 pary, a uzywa jedynie dwoch.
   Mozesz wykonac dwa sprytne przewtyczniki - jeden przy komputerach
   drugi przy hubach.

3. kup se huba, podlacz do gniazdka [uwaga - skrosowany kabel lub gniazdko
   w hubie jest potrzebne], bedziesz mial na dwa komputery, notebooka
   i drukarke i.....

4. teoretycznie, to mozesz polaczyc oba komputery kabelkiem szeregowym
   albo dorzucic kazdemu po karcie sieciowej i zrobic routing do drugiego
   przez pierwszy.
   Ale glowy nie dam, czy na NT to sie da zrobic...

J.