Re: Filtry do monitorow

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 02 Jan 1997 - 19:52:51 MET

> pokryc, co by dodatkowo kosztowalo ale alternatywa to polaryzator,
> dajacy sie porysowac paznokciem, na wierzchu. zauwaz, ze w instrukcji
> klamia, ze z obu stron szklo na wierzchu.

to teraz moze ja, chociaz filtry z komputerami maja raczej niewiele
wspolnego... imho podstawa jest wysokiej klasy MONITOR, a nie pozniejsze
nieudolne proby ratowania sytuacji filtrami.

nic nie zastapi odpowiednio wysokiej klasy monitora, dajacego ostrym stabilny
i pozbawiony znieksztalcen obraz. wysokiej klasy monitory spelniaja normy MPR
II, TCO 95 (MPR III) i inne podobne. wkurza mnie jak widze monitor za 6mln z
filtrem za 4ry... znacznie lepszy efekt daloby kupienie monitora za 10-11...

podobne przyklady mozna mnozyc. np. roznica w cenie miedzy standardowym
kineskopem "Delta" a "Trinitronem" w przypadku monitorow to 300zl. czyli tyle
co dobry filtr na monitor. roznica w jakosci obrazu, promieniowaniu etc. jest
na tle duza, ze osobnika dokupujacego filtr do monitora z klasycznym
kineskopem smialo mozemy uznac za kretyna, ktory nie bardzo wie jak wydac
nadmiar gotowki.

filtry? zgoda, ale nie przesadzajmy. nic nie zastapi porzadnego monitora!

karpio

ps. z filtrow najlepszym jest Polaroid CP-Uniwersal Gold. kosztuje 260zl z
VAT w detalu. imho zupelnie bez sensu.