Re: mscdex i os2

Autor: Marius T. (marius.tomaschewski_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 21:25:01 MET DST

In article <4umt6g$jkd_at_olorin.nask.pl>,
agatek_at_chem.pg.gda.pl (Marcin Debowski) wrote:
>Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT> wrote:
>: On Fri, 9 Aug 1996 11:01:35 +0200, Marcin Debowski wrote:
>: >Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT> wrote:
>: >: Sesja DOS w OS/2 ma wbudowanego "mscdex"
>: >Ale ja nie mam !!! W tym pies pogrzebany ze mam jakiegos starego CD-noname'a
>Aaaaa ... rozumiem ... ale jak uaktywnic to wewnetrzne mscdex, i
>dlaczego w takim razie w wspomnianej przeze mnie ksiazce opisuja jak
>odpalic dos'owy mscdex ?

Durna ksiazka? Sorry...

>Podeslano mi novellowski odpowiednik mscdex'a ale tez nic - owszem sie
>instaluje, mowi ze przydziela drive letter i to wszystko.
Od NovellDOS7 ? Na to samo wychodzi.

> [...]

> CDIRQ:NONE

>DEVICE=C:\MMOS2\SND16.SYS T:MS_SOUND P:530 D:0 I:7 N:BSAUD1$
>DEVICE=C:\MMOS2\VMAD16.SYS BSAUD1$
>DEVICE=C:\MMOS2\TIMER0.SYS
>DEVICE=C:\MMOS2\OPL3.SYS /P:388 /N:OPL31$
>DEVICE=C:\OS2\BOOT\OS2CDROM.DMD
>IFS=C:\OS2\BOOT\CDFS.IFS /Q
>DEVICE=C:\OS2\MDOS\VCDROM.SYS
>BASEDEV=SONY31A.ADD
>
>no i niestety wywala sie na os2cdrom.dmd i nie bardzo wiem co by tu
>dalej z tym jeszcze zrobic. Rozumiem ze os2cdrom.dmd pozostaje w scislym
>zwiazku z sony31A.ADD ? Czyli nie wykrywa takiego urzadzenia ?

os2cdrom.dmd nie ma nic wspolnego z twoim problemem.

>A jak to jest w ogole z kolejnoscia ladowania driverow z config.sys ?

Drivery pod OS/2 sa (naogol) zbudowane w trzech warstwach (layers).
              -----------------
              | KERNEL OS/2 |

           | Class Driver (.SYS) |

      | Device Manager Driver (.DMD) |

      | Adapter Device Driver (.ADD) |
      ----------------------------------
Sa one startowane z CONFIG.SYS "od dolu", tz. ADD, DMD, SYS.
CDROM jest wyjatkiem i nie posiada Class Driver (tylko do DOS'a).

Jesli .ADD nie znajdzie CDROM'u, to masz pecha, poniewaz
prawdopodobienstwo, ze driver (prawdziwego) DOS'a bedzie chodzil,
jest rowna ZERO!

Probowales jakis inny driver oprocz SONY31A.ADD?
Jak sie nazywa (dokladnie) ten CDROM i karta muzyczna?

>I dwa: skoro istotna moze sie okazac wlasnie ta kolejnosc a jednoczesnie
>jest to przeciez system wielozadaniowy to jak to jest rozwiazane - czy moze
>dopiero po wykonaniu config.sys system przechodzi w tryb wielozadaniowy ?

Wielozadaniowosc nie ma z tym nic wspolnego.

Marius.

--
|  "[...] denke niemals an die Zukunft.    |