Re: mscdex i os2

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Thu 15 Aug 1996 - 13:44:56 MET DST

Marius T. <marius.tomaschewski_at_hamburg.netsurf.de> wrote:
: >: >: Sesja DOS w OS/2 ma wbudowanego "mscdex"
: >: >Ale ja nie mam !!! W tym pies pogrzebany ze mam jakiegos starego CD-noname'a
: >Aaaaa ... rozumiem ... ale jak uaktywnic to wewnetrzne mscdex, i
: >dlaczego w takim razie w wspomnianej przeze mnie ksiazce opisuja jak
: >odpalic dos'owy mscdex ?

: Durna ksiazka? Sorry...

Sorry ze co ? Ze uwazasz ze ja uwazam ze ksiazka durna czy moze cos
innego ?

: >Podeslano mi novellowski odpowiednik mscdex'a ale tez nic - owszem sie
: >instaluje, mowi ze przydziela drive letter i to wszystko.
: Od NovellDOS7 ? Na to samo wychodzi.

W efekcie zapewne tak, w dzialaniu nie.

: Sa one startowane z CONFIG.SYS "od dolu", tz. ADD, DMD, SYS.
: CDROM jest wyjatkiem i nie posiada Class Driver (tylko do DOS'a).

: Jesli .ADD nie znajdzie CDROM'u, to masz pecha, poniewaz
: prawdopodobienstwo, ze driver (prawdziwego) DOS'a bedzie chodzil,
: jest rowna ZERO!

mscdex chodzi pod sesja DOS'u odpalonej z dosimage a drivery dososwskie
cd*.sys zarowno pod dos-os2 jak i dosimage

: Probowales jakis inny driver oprocz SONY31A.ADD?

tak, wszystkie sony dostepne w pakiecie.

: Jak sie nazywa (dokladnie) ten CDROM i karta muzyczna?

Ten CDROM sie nie nazywa, jest to jakis smutny noname, jedyny symbol jaki
przy nim znalazlem to cdd-110. Moze pracowac zarowno jako IDE jak i sony
ale w tym pierwszym trybie nie udalo mi sie go uruchomic. Pod czystym
dosem dziala doskonale jako sony31a do 33
Karta to shuttle sound system 48. Jej driver dla osa to opti928/929/924

: >I dwa: skoro istotna moze sie okazac wlasnie ta kolejnosc a jednoczesnie
: >jest to przeciez system wielozadaniowy to jak to jest rozwiazane - czy moze
: >dopiero po wykonaniu config.sys system przechodzi w tryb wielozadaniowy ?

: Wielozadaniowosc nie ma z tym nic wspolnego.

Tzn rozwijajac ta lapidarna mysl: tak jak napisales add, dmd, sys ?.
W tym wypadku znowu czegos nierozumiem. Driver do ww. karty ktory ma uczynic
CDROM na niej zainstalowany dostepny dla os2 to mad16.sys. Jesli
kolejnosc ladowania jest taka jak podajesz wyzej to jest to chyba raczej
nie mozliwe zeby to dzialalo.

--
                                                              Marcin Debowski