Re: Mime/ISO/Netykieta/RFC/pudlo! [bylo: Re: Ciezki start G95 & PS]

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Wed 31 Jul 1996 - 14:51:17 MET DST

Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT> wrote:
>nie do niego tylko do standardow Internetowych.....

GK> do standardow internetowych zaliczamy rowniez netykiete
GK> (jest przeciez w jednym z RFC, numeru nie pamietam,
GK> ale za wszystkie serdecznie zaluje :-)))
GK> a jedna z elementarnych zasad netykiety jest:
GK> NA MAILINGLIST'y I NEWSGROP'y NIE WYSYLAMY MAILI KODOWANYCH
GK> w zaden sposob. czyste smtp. RFC821/RFC822 (o ile pamietam)
dobrze pamietasz...
to niech ktos znajdzie to RFC bo przed chwila przegladnalem index
i co niektore RFC i nie znalazlem nic takiego mowiacego, o tym
ze nie mozna sie stosowac do rfc-1521/1522 na mailing listach i newsach...
podkreslam, ze calego RFC nie znam na pamiec :) i moze faktycznie
cos takiego sie tam zapodzialo....... ale pokazcie, bo nie znalazlem sam...

i mala uwaga: (cytat)
   STD 11, RFC 822 defines a message representation protocol which
   specifies considerable detail about message headers, but which leaves
   the message content, or message body, as flat ASCII text. This
   document redefines the format of message bodies to allow multi-part
   textual and non-textual message bodies to be represented and
   exchanged without loss of information. This is based on earlier work

GK> NA MAILINGLIST'y I NEWSGROP'y NIE WYSYLAMY MAILI KODOWANYCH
GK> w zaden sposob. czyste smtp. RFC821/RFC822 (o ile pamietam)
wstawiajac naglowki MIME oraz tresc listu zakodowana w ISO-8859-x, itp.
nie lamie zadnej zasady zawartej w RFC822...
wiec jesli w jakiejs netykiecie jest zawarty zakaz o uzywaniu znakow narodowych
to pewnie jest tam tylko z tego powodu, ze w czasie jej pisania
nie bylo takich mozliwosci....
watpie zeby taki zakaz byl w netykiecie zawartej w jakims RFC
jesli jest podajcie mi nr, jesli bedzie sie zgadzalo to sie poddam :)
ja na razie podaje numerki RFC wg ktorych wyciagnalem wniosek
ze moge uzywac polskich literek, jesli ktos poda RFC wg ktorego
wynika, ze nie moge... od razu sie poddam i zaczekam do
czasu skorygowania tego...

>chyba jednak masz :)
GK> proste, nieprawdaz?
GK> i to tez jest bardzo proste do wytlumaczenia
GK> jesli sie odrobinke zastanowisz
jednak proste :) sorry,

ale z drugiej strony - czy to ja korzystajacy z newsow mam ta bramke naprawic?
ona _zle_ dziala i do mnie pretensje?
mam sie wkurzyc i zrobic swoja? ale i tak na razie nie zrobie,
bo by wysylala postingi tylko raz dziennie...(takie mam mozliwosci niestety)

slawek