Re: PSI kurier - pare slow o programach

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 13:37:50 MET DST

"Pawel Wimmer" <pawel.wimmer_at_lupus.waw.pl> wrote:

>PSI Kurier - pare slow o programach
>
>Zapraszam dyskutantow do wyliczenia swoich podstawowych narzedzi - mysle,
>ze wszyscy zyskamy wieksza jasnosc, co piszczy w innych systemach. Poznanie
>to pierwszy krok do tolerancji.

>(moj background [...]

Elektronik, Politechnika Gdanska, dyplom w 1986. W zawodzie wyuczonym
nie przepracowalem ani dnia - od poczatku 'robie w komputerach'
- osrodek obliczeniowy - wlasna firma - 'informatyk zakladowy'.
Pierwszy wlasny komputer - Amstrad CPC 464 w 1985.

>System:
W kolejnosci poznawania: AMSDOS - CP/M - DOS - WIN 3.x - OS/2 - Win95.
Z sieciowych: Netware 2.12 - 2.15 - 3.12.
Na codzien korzystam najczesciej z Dos+WWG 3.11 i administruje
Netware 3.12 , zamowilem dwa miesiace temu (i ciagle jeszcze
czekam :((( ) Warpa Connecta PL.

>Internet:
>
>Warstwa komunikacyjna
Wylacznie modem i PPP, na przemian z Trumpet Winsock pod Win 3.1 i
TCP/IP pod OS/2.

>Poczta
Ewolucja Eudora - Forte Agent.

>Usenet
Forte Agent, od czasu do czasu Netscape i IBM NewsReader.

>WWW
Navigator 3 pod Win 3.x na przemian z IBM Web Explorer 1.03

>FTP
90% moich potrzeb zaspokaja ftp wbudowane w NN, w pozostalych
wypadkach uzywam WSFTP.

>Edytory HTML
Nie uzywam.

>Grafika
Nie uzywam.

>Edytor tekstow
Ewolucja Tasword - ChiWriter 2.04 - ChiWriter 3.11 - Word 2.0 US
- Word 6.0 PL.

>BTW - opowiesci o notorycznym wysypywaniu sie programow biurowych
>Microsoftu to bajki. Word i Excel sa zaskakujaco stabilne - duzo bardziej
>niz sam system.
Pod WWG 3.11 w sieci Novell przy przec. osmiu koncowkach, na ktorych
jest to uzywane, przecietnie dwa pady dziennie (Word 6.0 PL i Excel
5.0 PL) Najczesciej: GPF w Excelu, smieci w wydruku na drukarke
sieciowa. Dla zminimalizowania strat ustawilem uzytkownikom autozapis
co 3 minuty. Nie wiem, jak jest ze stabilnoscia Worda 7 i Excela 7
w takich warunkach - w sieci na razie mam jedna eksperymentalna
koncowke pod W'95.

>Arkusz kalkulacyjny,
Quattro 3.0, potem Excel 5.0. Do wlasnych potrzeb uzywam rowniez w
prosty sposob i okazyjnie. 'Moi' userzy robia rzeczy bardziej
zaawansowane, ale tez nie wykorzystuja pelni mozliwosci Excela.

> baza danych
Przez kilka lat pisalem programy bazodanowe sprzedaz, najpierw
w Clipperze, potem FoxPro. Teraz administruje pseudo-sieciowymi
bazami w Foxpro, Clipperze i Databusie (PL/B) - pod Netware 3.12

>PIM
Jako z natury balaganiarz - nie uzywam :-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl