Re: PSI kurier - pare slow o programach

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 23:46:21 MET DST

In <31f8a21f.4949511_at_news.nask.org.pl>, warta_olsztyn_at_telbank.pl (Grzegorz Bodaszewski) writes:
> [...]

 Jak na razie student UW. Wczesniej 2 lata na elektronice.

Praca: wlasna firma, glownie software.
  Pierwszy kontakt z komputerem: RTDS-8 (dawno dawno temu... 1984? )
  pozniej wlasny ZX Spectrum+, Amastrad CPC6128, AT286, 386SX, 486 i Pentium

System (w kolejnosci poznawania):

  RTDS?, CP/M, DOS, OS/2, Linux, Novell, Irix, FreeBSD, Win'95
  Na codzien pisze programy dla DOS i Win3.1 pod OS/2 Warp Connect (Eng.)
  Programy windowsowe mocno sie sypia, a pod OS/2 wystarczy zamknac i
  otworzyc sesje WIN, co trwa znacznie krocej niz rebootowanie komputera.
  Rowniez mozliwosci OS/2 pod wzgledem konfigurowania srodowiska pracy
  (nieocenione Work area's i Launch pady) powoduja ze z niego notorycznie
  korzystam przy pracy. Siec pod Connectem jest bardzo sprawna, choc znacznie
  wydluza bootowanie komputera. Za to transfer po sieci rzedu 720kB/s jest
  bardzo mily zreszta ostatnio i tak komputer chodzi mi prawie round'o'clock.

Internet

  IBM TCP/IP for OS/2 (z pakietu connect ) i SLIP - nie korzystam z IBM Internet
  Connection. Skonfigurowalem sobie recznie SLIP'a i moge jednoczesnie
  uruchamiac dowolna ilosc aplikacji TCP/IP na jednym polaczeniu. Teraz np.
  mam uruchomionego Web Explorera ktory ciagnie mi przez ftp VA for Basic for OS/2,
  W NewsReader'ze pisze ten list, a archie szuka mi plikow.

Poczta

  Ultimail, teraz PMMail 1.5 (b. dobry program)

USENET

  IBM NewsReader/2 i IBM WEB Explorer 1.1d

WWW

  IBM WEB Explorer 1.1d, porownywalem z Navigatorem i IE z windy ale nie
  zaobserwowalem zadnej ich przewagi (no moze poza wodotryskami Netszkapy).
  Zreszta i tak ladowanie grafiki w WWW z reguly mam wylaczone.

FTP

  PM FTP i FTP

Edytory HTML

  testowo Quad HTML, do pracy edytor FileCommander'a i sciagawka.

Grafika

  Sporadycznie Corel, PhotoShop

Teksty

  Word 2.0 (Word 6.0 za bardzo sie sypal), IBM Works, Lotus Word Pro (dla windows jest very O.K.,
  czekam na wersje dla OS/2 )
  Do pisania programow uzywam Boxer'a v 7.0 dla OS/2

Arkusz

  IBM Works

Baza Danych

Caly czas zyje z pisania w Clipperze, teraz powoli przesiadam sie na
  bazy SQL: Ingres, Watcom SQL i srodowisko okienkowe:
  CA-VO(mocno niedorobione) i Visual Age for C++( jeszcze nie wiem)

PIM

  A co to ? (zartowalem, raz w zyciu uzylem, czasem korzystam z FileBar'a )

Pozdrawiam
Jarek