Re: Problem z nietypowa instalacja OS/2 warp

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 09:26:14 MET DST

rjasicki_at_telbank.pl (B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow
Osobistych) wrote:

>1. Start PCta jest mozliwy tylko z pierwszego dysku fizycznego (lub flopa)
>wiec nie dziw sie, ze BootManager majacy przechwytywac starty musi byc na
>HDD #0.
Wybacz ale to wiem. Problem jest taki ze zastanawialem sie czy
nie moge zabootowac komputera w DOSie i potem z poziomu DOSa
zladowac inny system wymiatajac dosa (tak jak to sie robi np
lodalinem z linuxa, w Novellu (nie jestem pewnien, podobno nie
trzeba wymiatac DOSa)). W innych sytemach sie da to moze i ktos
cos zrobil na OSa. Choc w moim wypadku wyglada to bardziej
skomplikowanie bo tak naparwde to komputer bootuje Ontrack a nie
DOS.

> [...]
>przesuwania gornej granicy partycji FAT w dol bez utraty zawartosci. Jak on
>to robi to sobie nie wyobrazam, obawiam sie za to, ze robi to dlugo bo
>pewnie musi po drodze przerabiac np. FAT i wszystkie odwolania. Wiem, ze
>wymaga by obrabiana partycja byla po pelnej defragmentacji i nie znosi
>awarii podczas swojej pracy. Nie dam za niego glowy ale pewnie warto
>sprobowac. Uzbroj sie w UPS'a (raczej pojemnego) i [a] defragmentacja, [b]
>fips. Nie wiem gdzie to zwierze jest na sieci, ale ponoc jest
>rozpowszechniane z dystrybucjami FreeBSD wiec moze warto szukac na

Znalazlem versje 15, to chyba z Linuxem. Jako jedynyny z 3
programow wydawal sie nie wywlolywac interakcji z ontrackiem
ktorej najbardziej sie balem. Presz112 nic nie pisal o ontracku a
mrbtr14 podawal wprost ze nie dziala z Ontyrackiem.

>3. Uwazaj by nie zaplanowac wiecej niz 4 partycje na pierwszym dysku bo nie
>bedzie moogl byc startowym.
Dzieki mam 1. Z klastrami radzilem sobie przez osadzanie malych
dyskow dblspace na C:. No ale C: jest dalej dyskiem ze swoim
prytwatnym systemem plikow.

>4. Powodzenia!
dzieki.
Pawel