Re: monitor a mikrofalowka

Autor: jas_at_ichuwr.chem.uni.wroc.pl
Data: Wed 24 Jul 1996 - 12:01:05 MET DST

In article <4t2oah$spb_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> Pawel PYK <pyk_at_ccgate.ari.ch> writes:

>Krotoenergetyczne to znaczy o kroszej dlugosci fali i tym samym
>proporcjonalne wiekszej energii. Bardziej krotkoenergetyczne to
>inaczej twardsze. To bylo chyba tak E=h*v (v=ni grecka literka
>oznaczajaca czestotliwosc).

>Co znaczy ze oddaje energie ludzkiemu cialu?
>Jonizuje wewnatrz.

Dokladnie... ale pisales o tym jakby ktos myslal ze krotkiej dlugosci fale
sa nieszkodliwe :-))) sa jeszcze bardziej szkodliwe...

>Nie tylko miekkie szkodzi bardziej bo latwiej oddaje energie na
>jadrach o malej masie. Twadsze latwiej przelatuje.

Nie sadze.... Ale czy z tym X chodzi o jadra? Wydaje mi sie ze o cale
atomy...Jonizacja polega na wybiciu elektronow a nie protonow z jadra...

>Widzialne powstaje wtornie jako efekt pobudzenia luminoforu.
>Znanajac napiecie przyspieszajce mozna policzyc.

Jak widzialne powstaje wtornie to i X tez tak musi (no bo jak inaczej?).
Czy moze X to jest efekt hamowania elektronow na monitorze? Hmmm mozliwe...
i pozniej te X pobudza luminofor czy same elektrony?

>W sumie jest dosc grube szklo.
No i co z tego?
Janusz Dzielendziak