Re: monitor a mikrofalowka

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Tue 23 Jul 1996 - 16:41:21 MET DST

jas_at_ichuwr.chem.uni.wroc.pl wrote:

>Co znaczy krotko energetycznego?
Krotoenergetyczne to znaczy o kroszej dlugosci fali i tym samym
proporcjonalne wiekszej energii. Bardziej krotkoenergetyczne to
inaczej twardsze. To bylo chyba tak E=h*v (v=ni grecka literka
oznaczajaca czestotliwosc).

Co znaczy ze oddaje energie ludzkiemu cialu?
Jonizuje wewnatrz.

>Prawie kazde X powoduje szkody ludzkiemu cialu. To zalezy tylko teraz od
>natezenia....
Nie tylko miekkie szkodzi bardziej bo latwiej oddaje energie na
jadrach o malej masie. Twadsze latwiej przelatuje.

>Ale czy wydziela sie X? Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze jest to
>jeszcze w granicach UV.... za duzy skok z widzialnego do X.... i za male
>energie przyspieszania chyba.... Moze ktos wie lepiej...
Widzialne powstaje wtornie jako efekt pobudzenia luminoforu.
Znanajac napiecie przyspieszajce mozna policzyc.

>Ale i tak to nie zmienia faktu ze UV tez jest szkodliwy....
W sumie jest dosc grube szklo.

>Janusz Dzielendziak.
>P.S. a tak nomenklaturowo tu w Polsce chyba sie mowi rentgenowskie... a nie
>X jak w krajach anglosaskich ktorzy nie chcieli uhonorowywac Niemca...
OK jestem leniem dlatego pisze X.

>Ale moze i w tym sie myle...
Chyba masz racje.